Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Matfotografering

Produkter
(logga in för att koppla)

skidjesper

Medlem
Jag ska ta kort på en maträtt som ett företag skall använda som en reklambild. Hur ska jag göra? Ska det vara sol? Blixt eller utan? Underägg? Var? Tja, jag behöver egetligen allt. Och det är bråttom.
 

Muni

Aktiv medlem
Matfoto är svårt. Det skall vara ett fint upplägg, grönsaker skall se fräscha ut (tag med vattenflaska med duschmunstycke). Ljussättningen är viktig. Jag brukar ha två softboxar. Ett tilt-shift objektiv är det optimala, men ett porträttobjektiv brukar gå det med.
 

pellepiano

Aktiv medlem
Matbilder kan ju se ut på många olika sätt. Leta reda på en bild som ser ut som du tänker dig vilja ha ditt foto så blir det lättare att säga hur du ska göra.

Vore ju bra att veta vad du har tillgång till i belysningsväg, objektiv mm ( bör vara ett ljusstarkt så man kan få lagom skärpedjup ).
 
ANNONS