Annons

Hur fixa överexponerad bild?

Produkter
(logga in för att koppla)

jeens

Aktiv medlem
Jag var ute med kameran idag och hade (för)brottom, glömde att justera om kameran efter ljuset så några bilder är helt tokigt ljusa.
Kan man göra nåt åt dom lr bara att kasta dom?

Försöker visa ett ex...


mvh jensa
 

Bilagor

Danlo

Avslutat medlemskap
Går nog tyvärr inte att rädda... Ser inte ut att finnas någon information i de vita utfrätta partierna..
Åh.. och digitalkameror som enligt de flesta är sååå mycket bättre än film.. *suck*
 

jeens

Aktiv medlem
Lite så som jag gissade åxå.
Tur att jag såg misstaget redan efter 7 bilder av de 88 som blev i kameran....
Första gången som jag lyckats lämna kameran i "föregående" inställning men nu kommer jag säkert ihåg det till nästa gång :)


mvh jensa
 

Ravestream

Aktiv medlem
Är det taget med RAW så kan det ev gå att bättre på en del. jpg så är det värre.

Såg även ett inlägg här om ett program som lyckades plocka fram en del mer info än man trodde.
DPP, Digital Photo Professional.
 

iBoat

Aktiv medlem
Går nog tyvärr inte att rädda... Ser inte ut att finnas någon information i de vita utfrätta partierna..
Åh.. och digitalkameror som enligt de flesta är sååå mycket bättre än film.. *suck*
Film i all ära, men en utbränd film går inte heller att rädda...
Visserligen har en negfilm större omfång, men utfrätta partier är alltid utfrätta.
 

jeens

Aktiv medlem
Bilderna är jpeg, försökte lite med ps2 som jag har i datorn, lite lite bättre blev det men jag dumpar de bilder som e usla.

Tack för alla svar!


mvh jens
 
ANNONS