Annons

Minneskort, är de billiga nåt att ha?

Produkter
(logga in för att koppla)

Robert_B

Aktiv medlem
Hej, jag på väg att köpa minneskort till digitalkameran. Compact Flash 512Mb. Priset varierar från 1000-lappen och uppåt. Är de billigaste nåt att ha eller skall man satsa på de dyrare. Påverkar hastigheten på kortet nedladdningshastigheten så pass mycket att det är värt prisskillnaden?

mvh Robban
 

froderberg

Teknikredaktör
Teknikredaktör
Jaghar både ScandinavianPhotos egna och SanDisk. De senare är dyrare, men långsammare... Så jag kan rekommendera ScandinavianPhotos...
 

prinsen

Aktiv medlem
Jag köpte ett minneskort som heter "Orginal 512mb Pro" från oneshop.nu
när jag får hem det så ser jag att det är apacer ultra pro edition.. Det spottar man inte åt.

1130kr 512mb?? Superdeal!

Jag har beställt 2st till nu :))

mvh:Adam
 

Alexandersson

Aktiv medlem
Jag har köpt TwinMOS 256Mb ifrån Komplett. De är 26x kort och kostar några kronor mer än "no-name" varianten. Får 5-6Mb överföring ifrån dem och de får räknas som snabba med dagens mått.

En sak som inte så många uppmärksammat är dock att en del minnen är "dual memory" och då inte passar till alla batteri-externa-hårddisk-läsar-enheter. Jag hade problem med min X-drive II och fick skicka tillbaka den medan tripper´n klarade av jobbet.

1237kr ligger 512mb variaten på i skrivande stund vilket jag tycker är väl investerade extra 100-200kr så man köper ifrån en etablerad firma med bra rykte samt får ett lite snabbare kort.
 
ANNONS