Annons

Med eller utan kläder under ytan

Produkter
(logga in för att koppla)

oviksper

Ny medlem
Jag har alltid faschinerats av hur kläder reagerar av vatten.
Vissa gillar undervattnsfoto men då är det mer det som finns under ytan som fotas, men varför inte fota människor under vattnet, gärna med kläderna på.

Jag tror det finns en fotograf som sysslar med sådant, han har synts till på vissa sidor men nu hittade jag inte det.

Nån som har lust att prova och kanske visa upp sina alster?
 

ossa

Aktiv medlem
Jag har alltid faschinerats av hur kläder reagerar av vatten.
Vissa gillar undervattnsfoto men då är det mer det som finns under ytan som fotas, men varför inte fota människor under vattnet, gärna med kläderna på.

Jag tror det finns en fotograf som sysslar med sådant, han har synts till på vissa sidor men nu hittade jag inte det.

Nån som har lust att prova och kanske visa upp sina alster?
Jodå, det går att få fantastiskt resultat, kolla t.ex. efter "Cal" i detta forum: (ett par exempel)
http://wetpixel.com/forums/index.php?showtopic=31509
http://wetpixel.com/forums/index.php?showtopic=31784
 

Petsan

Aktiv medlem
En av de fotografer som lagt upp bilder på länkarna ovan hade två blixtar ovanför ytan och slog dessa genom ytan ner på modellen. Har för mig att jag sett detta förut, bland annat här på fotosidan (meeeen, va heter han som fotar så galet snygga modellbilder under vattnet?!!! Nåt grekiskt, men jag har fått hjärnsläpp och kommer inte på det, skäms!).

Hur som hels, är det nån som har en susning om hur man fyrar av dessa blixtar i så fall?

/P
 

Chrillespix

Aktiv medlem
En av de fotografer som lagt upp bilder på länkarna ovan hade två blixtar ovanför ytan och slog dessa genom ytan ner på modellen. Har för mig att jag sett detta förut, bland annat här på fotosidan (meeeen, va heter han som fotar så galet snygga modellbilder under vattnet?!!! Nåt grekiskt, men jag har fått hjärnsläpp och kommer inte på det, skäms!).

Hur som hels, är det nån som har en susning om hur man fyrar av dessa blixtar i så fall?

/P
Hans bilder fanns länkade i början av tråden: Lambis Stratoudakis.
 
ANNONS