Annons

Vilken bild "är bäst"?

Produkter
(logga in för att koppla)

alf109

Aktiv medlem
Bäst är nog en smaksak.
Men det är ju mer stuns i 1, och 2 ser nog mer ut som verkligheten.
Just när det gäller landskap så behövs det ofta att man drar på lite tycker jag, gör man bilden så lik verkligheten som möjligt räcker den ofta inte riktigt till.
 

enga82

Aktiv medlem
Bäst är nog en smaksak.
Men det är ju mer stuns i 1, och 2 ser nog mer ut som verkligheten.
Just när det gäller landskap så behövs det ofta att man drar på lite tycker jag, gör man bilden så lik verkligheten som möjligt räcker den ofta inte riktigt till.
Ungefär så jag tänkte också gillar båda men kanske 1 är lite väl mkt? Kanske skulle dra ner den blå färgen på himmlen lite? får lite känslan att den är lite för onaturlig? Bäst kanske nåt mittemellan
 
Senast ändrad:

iBoat

Aktiv medlem
Det är ett snyggt motiv utan tvekan. Dock tycker jag att bägge bilderna är lite kalla. Avsaknaden av röda nyanser gör att den känns monokrom och lite tråkig (hoppas du inte tar illa upp). Nu fanns det kanske inte så många nyanser vid fototillfället, men jag tog mig friheten att redigera den en smula.

Det finns inget rätt eller fel i en sådan här sak, det är bara min personliga uppfattning.
 

Bilagor

Fabian_

Aktiv medlem
Du skulle ju kunna ta steget längre och öka den blåa färgmättnaden endast på himlen och havet.. så slipper du blåton i snön och fastlandet. Annars gillar jag version 1 mest om jag måste välja nån av de två versionerna.

/Fabbe
 

EGW

Aktiv medlem
”Den som bygger vid vägen får många goda råd” säger ett gammalt talesätt. Jag säger emot flera här och tycker mest om bild 2. Man kan nästan känna den kyliga luften i den bilden, och de lite vinterbleka färgerna är absolut rätt.

För mig skulle det kännas klåfingrigt att färgredigera bilden för hårt för att få intensivare färger eller en annan kolorit.

Så det är visst och sant, vi är olika och tycker och känner olika!
 

Erik Schalin

Aktiv medlem
Jag håller med Per, det är för mycket färg. Sedan tycker jag att den också blir alltför mörk, framförallt bergspartier förlorar toner. Men det klart om man vill få en mer hotfull stämning så kan det vara rätt.

Min röst hamnar nog på 1,5, med mindre blåstick i snön.
 
ANNONS