Annons

Facebook

Produkter
(logga in för att koppla)

AlexNerö

Aktiv medlem
Vet inte om detta får ligga här men under reklam passar det nog...
Om man som företagare ska göra reklam och vara med i nuet så är Facebook, twitter, bloggande och youtube viktigt och kommer bli standard för den generation som växer upp...
min korta fråga till någon är: vem/vilken har kurser i Facebook?
vi håller på att lägga upp oss men behöver seriöst utbildning....

Någon?
 

dig

Aktiv medlem
Vet inte om detta får ligga här men under reklam passar det nog...
Om man som företagare ska göra reklam och vara med i nuet så är Facebook, twitter, bloggande och youtube viktigt och kommer bli standard för den generation som växer upp...
min korta fråga till någon är: vem/vilken har kurser i Facebook?
vi håller på att lägga upp oss men behöver seriöst utbildning....

Någon?
Det enda ni behöver är en jvla massa vänner som kan vara kunder och sedan är det bara att få medlemmarna att vara aktiva i er grupp.
 

AlexNerö

Aktiv medlem
Ungefär som om man tar in en bild i photoshop, klickar på alla knappar så är bilden perfekt?
frågan var vem som håller utbildningar i detta, både strategiskt och funktionellt.. att man skaffar en massa kontakter är ju bara grunden.
 

JazzBass

Aktiv medlem
Börja med att skapa en privat profil i facebook, sök upp lite vänner och kolla runt. Kurs i facebook?? Behövs knappast, använd det en stund som privatperson och lär er vad som finns och hur det fungerar. Så avancerat är det inte.... Senare kan ni börja fundera på att skapa grupper osv som ni bjuder in folk till.

Vill ni bara annonsera på facebook på reklamplats är det väl bara att köpa... finns säkert kontaktuppgifter nånstans.
 

ErlandH

Aktiv medlem
Om man som företagare ska göra reklam och vara med i nuet så är Facebook, twitter, bloggande och youtube viktigt och kommer bli standard för den generation som växer upp...
min korta fråga till någon är: vem/vilken har kurser i Facebook?
Det finns ganska många företag som håller kurser, föreläsningar och seminarier om hur man som företagare kan använda sociala medier. Gör en google-sökning på t ex "sociala medier kurs" så får du en massa träffar.
 

tobbj712

Aktiv medlem
Vet inte om detta får ligga här men under reklam passar det nog...
Om man som företagare ska göra reklam och vara med i nuet så är Facebook, twitter, bloggande och youtube viktigt och kommer bli standard för den generation som växer upp...
min korta fråga till någon är: vem/vilken har kurser i Facebook?
vi håller på att lägga upp oss men behöver seriöst utbildning....

Någon?
Jag har en del kontakter, samt kunskap och erfarenhet av sociala medier.

Jag tycker att det är bra att sätta upp en strategi, varför man gör saker? att bara skapa en företagsprofil på facebook och sätta upp ett twitterkonto är enkelt, det svåra är att på ett smart sätt utnyttja tjänsterna maximalt för ditt företag.

Men kontakta mig, så kan jag säkert guida dig till några billiga konsulter. (som jobbar främst med ideella organisationer)
 

Tomas1972

Aktiv medlem
Jag tycker inte Alex fråga är så dum.
Det finns ju en massa funktioner med Facebook. Exempelvis så har ju många företag en FB-loggo vid sina produkter som man kan klicka på om man gillar dom (exempelvis DustinHome). Då kommer produkten upp på ens profil tippar jag.
Är detta något som kostar? Och vem får ersättningen i så fall. Och kostar det per klick eller är det en tjänst som man prenumererar på?

Jag är bara nyfiken.
 
ANNONS