Annons

bästa redigerisprogram för en novis

Produkter
(logga in för att koppla)

scarfaze

Avslutat medlemskap
Ny inom foto så jag undrar vilket som e det bästa o lättaste för en novis som mig när det gäller redigeringsprogram använder idag ett program so jag fick till min gamla hp kamera,
Ska vara lätt o förstå för jag kan lika bra erkänna att gott om tålamod har jag inte................. i vissa fall.............
 

Maxieboy

Aktiv medlem
Ladda hem GIMP. det är Gratis, på Svenska, och väldigt kompetent program som klarar mer än du kan drömma om. Annars är PhotoShop CS4 för bara ca:12.000:- ett bra instegs program ;)
 

Poteta

Aktiv medlem
Malin frågade efter ett lätt program och det är Gimp absolut inte även om det säkert är kompetent.

Testa att ladda hem demoversionen av Photoshop Elements och se om det kan vara något. Om du gillar det kan det köpas för en knapp tusenlapp.
 

hlse

Aktiv medlem
Ny inom foto så jag undrar vilket som e det bästa o lättaste för en novis som mig när det gäller redigeringsprogram använder idag ett program so jag fick till min gamla hp kamera,
Ska vara lätt o förstå för jag kan lika bra erkänna att gott om tålamod har jag inte................. i vissa fall.............
Håller med att du bör prova Photoshop Elements. Finns en del guider och tips på nätet. Det är bara att googla.
 

Maxieboy

Aktiv medlem
Malin frågade efter ett lätt program och det är Gimp absolut inte även om det säkert är kompetent.

Testa att ladda hem demoversionen av Photoshop Elements och se om det kan vara något. Om du gillar det kan det köpas för en knapp tusenlapp.
För den som inte vet något annat så är GIMP lika lätt som Photoshop!
 

scarfaze

Avslutat medlemskap
Ladda hem GIMP. det är Gratis, på Svenska, och väldigt kompetent program som klarar mer än du kan drömma om. Annars är PhotoShop CS4 för bara ca:12.000:- ett bra instegs program ;)
Testade gimp men kan säga att mitt tålamod trött på en o två ggr när jag inte fick rätt på det Nej tåla mod får jag erkänna e inte min starka sida så e det klargjort hahahaha.

Eller så e det för att man vill för mycke på eb gång .
 

JazzBass

Aktiv medlem
Jag kan inte så mycke det enda jag kan göra i mitt e typ göra till svart o vitt o lägga på mjuk glöd
HAde varit roligt om jag hade kunnat göra svart o vitt o behålla nån detalj i färg
Kanske kunna ta bort så störrande detaljer.
För det ändamålet och en del annat, så är Picasa typ det mest lättanvända du kan hitta. Har många helt bra redigeringsfunktioner, dessutom jättebra för organisering av alla sina bilder också.

Ett annat är detta: http://www.getpaint.net/
Mer avancerat än det först verkar, men lättanvänt.
 
ANNONS