Annons

Capture NX2 utan internet?

Produkter
(logga in för att koppla)

pal2

Medlem
Hej,

jag är på gång att köpa Capture NX2. Jag upptäckte att man från Nikons hemsida kunde ladda hem en utvärderingstversion för 60 dagar vilket lät som en bra idé. Nu är det så att jag har en dator kopplad till intenet, och en annan som jag använder för foto, den är inte kopplad till internet och då kan man inte köra utvärderingsversionen.

Hur är det med fullständiga versionen, måste man ha internetuppkoppling på den datorn???

Med vänliga hälsningar
Peter Palágyi
 

PetFish

Aktiv medlem
Jag skulle tro att du bara behöver internet vid själva registreringen. Testade precis att koppla bort nätet och starta NX2 och de gick bra.
 

pal2

Medlem
Trist

Ja då blir det problem om jag måste ha internetkoppling för registrering/installering. Måste gräva lite i det för det verkar lite konstigt tycker jag.

Tack i alla fall
Peter Palágyi
 

Curt L

Aktiv medlem
Nu känner jag inte alls till NX2, men registreringen brukar väl vara frivillig, alt. kan göras per brev eller fax. Installation av programmet skall väl inte vara något problem på en internet-lös dator?
 

pal2

Medlem
Nu har jag svar

Eftersom jag inte fick svar per mail från Scandinavian så ringde jag dit. De var osäkra så jag fick telefonnumret till Nikons egna support...

Vid installation av programmet kommer det att stå och söka efter nät för att bekräfta det inmatade serienumret. Efter cirka 5 minuter kommer installationen att rulla vidare. Därefter är det inga problem att använda utan att ha någon koppling till internet.

Med vänlig hälsning
Peter Palágyi
 
ANNONS