Annons

Utrustning för bröllop?

Produkter
(logga in för att koppla)

Proboarder

Aktiv medlem
Tänkte höra efter era tankar om vad ni anser är minimum för att fota ett bröllop?

Har själv inga problem i frågan, utan är mest nyfiken eftersom jag senast idag var o hälsade på en "fotograf" som använde ett 28-300 Tamron.. *host*

Mellanformat? Småbild med "proffslinser o hus"? vad anser ni?
 

macmolarin

Aktiv medlem
Det beror ju på. Ska man bara köra "reportage" räcker det med ett småbildshus och ett par fasta, ljusstarka gluggar, tex 24, 50 och 85.

Ska man ta lite porträtt behövs även en reflexskärm och blixt.

Nästa steg är ett par PortaPro och bensindrivet elaggregat...
 

Sonnaren

Aktiv medlem
Mellanformat, minimum 2 blixtar, gärna tre. reflexskärmar, gärna i paraplyutförande och ett rejält stativ.
Us
 

Estethia

Aktiv medlem
allra minst storformat (typ panavision eller cinemascope), kaffe, minst 5 broncoloraggregat, tre stora paraplyer, två bouncrar, termos med varm choklad, tre upplättningsskärmar i alla färger, steadycam, kaffe, några bakgrunder, rekvisita, tre fasta gluggar (original förstås) samt smink till bruden.
glömde jag nåt?
jo, just det, bensindriven generator till blixaggregaten oxå.. ;o)
allt i behändig reseförpacknig!

*driver stort med proboarder*
*stort flin*
;oD

ps. jag klarar mig bra med en D100, en upplättningsskärm, en nikon SB-80DX-blixt och två gluggar (inte original).
där var jag lite mer seriös.. ;o)
ds.
 

Nw2

Avslutat medlemskap
Ju mindre desto bättre.....

Jag har en benägenhet att alltid asa med för mycket grejor, vilket gör att det blir mer komplicerat än vad det är.

jag säger/föreslår:

Kamera
50 mm objektiv
ett annat valfritt ex 80-200
blixt
batterier och en massa film (ta både 100 och 400)

Gör det så enkelt som möjligt. Skit i reflexskärmen, en bra fill in blixt gör det bättre.

Tralalala !!!!!!!!

Niklas, klarar sig inte utan sin 50/1.8
 

Sonnaren

Aktiv medlem
Estethia skrev:
............................
ps. jag klarar mig bra med en D100, en upplättningsskärm, en nikon SB-80DX-blixt och två gluggar (inte original).
där var jag lite mer seriös.. ;o)
ds.
Det k a n gå med endast en Holga också.
Us
 
ANNONS