Annons

FW-uppdatering Leica D-lux 4 (2.10)

Produkter
(logga in för att koppla)

Naomi Eklöf

Aktiv medlem
Har en LX3:a som är samma kamera fast i Lumixkostym.

Japp rätt uppfattat, kvadratiska bilder. Fast det verkar fungera sisådär med det formatet i RAW. Tydligen blir det något fel på filen som inte de flesta programmen klarar att fixa till. Finns en del att läsa om det på nätet DPReviw´s Panasonic forum har en del trådar bland annat.
Har dock inte provat själv, men tycker å andra sidan att det inte är ett problem att croppa själv heller.

/Fredrik
 

JOLidman

Aktiv medlem
http://en.leica-camera.com/news/news/1/6954.html

Verkar intressant. Någon som har en D-Lux 4 och kan förklara vad dom menar med: "Recording function with an aspect ratio of 1:1 has been added." Kvadratiska bilder?
Vad jag förstår så är fördelen att du utnyttjar hela den cirkulära ytan som objektivet lyser upp så att du beskära hemma i datorn där du kan göra bästa möjliga av resultatet. Blir det inte bra kan du ju alltid göra om det.

Panasonic LX3 har haft denna funktion några månader. Har faktiskt gått och väntat på den.
 

JOLidman

Aktiv medlem
Concerning the D-LUX 4 Firmware Uppdate

The following functions have been added or changed starting with firmware version 2.1.

Recording function with an aspect ratio of 1:1 has been added.

A white balance (WB) bracket function has been added.

The exposure compensation and the auto bracket compensation can now be set up to d3 EV.

Position of the guide line can now be set.

[LENSRESUME] has been added to the [SETUP] menu.

[HIGHDYNAMIC] has been added to scene mode.

It is now possible to record the user’s name in the picture.

[MENURESUME] has been added to the [SETUP] menu.

It is now possible to display the highlights in playback mode.

Digital red-eye removal has been modified.

Items saved in the custom set have changed.

Display of [COPY] in the [PLAYBACK] menu has changed.

Message display has been added. Concerning the D-LUX4 Firmware Update


Nu ska jag gå och sätta mig och läsa den 9-sidiga manualen som beskriver ändringarna innan jag installerar uppdateringen till tonerna av Idol.
 
ANNONS