Annons

Tryckt manual ?

Produkter
(logga in för att koppla)

hansen2

Aktiv medlem
Köpte underverket för ca 8 månader sedan men ledsnade ganska snabbt på min printade version av D7Hi-manualen - inge vidare att ha med sig en hel pärm i slafen på kvällskvisten. Har man lagt en massa sköna slantar på en ny kamera ska man få en tryckt manual ... basta !

Finns det en sådan, var isåfall säljs den och till vilket pris ?

/Johan
 

hansen2

Aktiv medlem
Menar du då den bifogade minimanualen med sidhänvisningar till stora manualen på cd:n ?

/Johan
 

Micke H

Aktiv medlem
ehh.... ja kanske det... Där ser du hur mycket jag läst i den... ;-)

När jag tänker efter så har du nog rätt där...

Hmmmm Undrar vad Minolta säger?
 

hansen2

Aktiv medlem
Tycker det är riktigt, riktigt uselt att det inte följde med en ordentlig manual med en kamera som kostade en hel del.

Mailade dem alldeles nyss så vi får se vad det blir för respons ...

/Johan
 

Micke H

Aktiv medlem
Jag ringde och frågade Minolta!

De har ingen annan än CD-skivan och den man kan ladda ner från hemsidan....

/Micke
 

hansen2

Aktiv medlem
Roade mig med att ringa Canon och höra efter om de har samma system med manualer på cd men det har de inte.

Jag har kört med Minolta sedan första hälften av 80-talet och jag är mycket nöjd med min 7Hi och andra Minoltamodeller jag har och har haft. Men sånt här får åtminstone mig att fundera på att byta kameramärke.

/Johan
 

Micke H

Aktiv medlem
Själv har jag plåtat med Minolta sedan början på 90-talet...

Jag håller med om att det är lite klent, men jag skulle nog inte byta märke för det...
Hellre en kamera jag är nöjd med och en manual som jag inte är nöjd med, än tvärtom...

Nu ska jag gå och ta en kopp kaffe!

/Micke
 

hansen2

Aktiv medlem
Har länge retat mig på minimanualen och bläddrandet med mina utskrivna sidor och jag skulle vilja påstå att det är klent som f*n av Minolta att inte bifoga ngt bättre !
Kamerapaketet kostade mig över 15 000 kr vid inköpstillfället och kostnaden för en riktig manual är en struntsumma i sammanhanget.

Är dock övertygad om att andra kameramärken kan ge mig samma nytta, nöje och tillfredsställelse som Minolta.

/Johan, sörplandes på dagens andra kopp kaffe :)
 

janc

Aktiv medlem
Håller med om att det är svagt, även om det knapapst är något som skulle påverka mitt klameraval...
 

Jeppe

Aktiv medlem
Till Canon 10D medföljer en fin bok på en himla massa sidor och en nästan lika tjock bok bara till programmen som medföljer. Så ska det ju vara, när man lägger så pass "mycket" pengar.

Tycker inte Minoltas Di7 borde vara något undantag. Tusan, den kostar ju som fullversionen av PS...och där får man en saftig manual...
 
ANNONS