Annons

Blixt till 10D

Produkter
(logga in för att koppla)

Laziovic

Aktiv medlem
Hejsan köpte min första digitalkamera idag Canon 10D .. allt är frid o fröjd tills jag bestmmer mig för att sätta på min blixt .. canon 420ez den fúngerar inte, Altså blixtrar inte när jag tar en bild =) .. testade den på min 3:a o den fungerade som en klocka .. gör jag nåt radikalt fel eller fungerar de helt enkelt inte ihop?


känner mig dum /jonas
 

Gowiz10

Aktiv medlem
Blixt

Hej

När du nu har investerat i en sådan bra kamera så bör du inte hålla igen med blixten. Gå på Canon Speedlite 550ex så klarar du det mesta.

//Robban
 

gameburg

Aktiv medlem
Jag har inte testat själv ännu, men jag har hört att det ska gå att köra blixten på manuell inställning på både kamera och blixt. Krävs lite testande, men vad gör det när du inte längre köper film;-)
/P
 

Laziovic

Aktiv medlem
Tack för alla snabba svar .. jag har tyvärr inte råd att köpa en blixt för tillfället .. får bli på nästa månadslön =) ..
 
Senast ändrad:

Jeppe

Aktiv medlem
Japp EZ 420 funkar inte, eftersom den inte går att köra manuellt (har jag för mig). Hade en EZ 430 innan som funkade i M-läge. Men nu har jag skaffat mig en Sigma EF 500 DG Super.. Den är bra som attans till 10D.
 

Damocles

Aktiv medlem
Canons digitala använder endast E-TTL och förljaktligen måste du ha en E-TTL blixt, altså en med X i modellbetäckningen.

Eller en Sigma EF 500 Super för halva priset med samma prestanda.
Det måste vara DG modellen för Canons digitala kameror, dessutom är den vanliga supern utgången tuvärr, den had ju halva priset mot DGn. Utom att den inte funkade för digitala.
 

Leiflj

Ny medlem
Problem med Speedlite 550EX

Jag har problem med att Speedlite 550EX tillsammans med EOS 10D inte mäter rätt avstånd i ETTL-läget, varvid ljuset inte räcker till. Mina bilder blir väldigt mörka.
Kan någon hjälpa mig med att rätta till problemet?
 
ANNONS