Annons

Solida III & Olympus Pen Värde??

Produkter
(logga in för att koppla)

aspen69

Medlem
Vad kan en Solida III och en Olympus Pen (1964) ha för värde??
En god vän frågade mig och jag bollar frågan till er.
Tacksam för svar.
/Robert.
 

Olle

Aktiv medlem
Olympus kallade alla sina halvformatskameror för Pen. Det fanns allt från enkla kompaktkameror till systemkameror av typen enögd spegelreflex. Efter ordet Pen kom en eller två bokstäver, som skiljde modellerna åt. Jag antar att det kan skilja en del i värde mellan modellerna. Om din vän kan ge dig även dessa bokstäver kanske det finns någon som kan föreslå ett värde. Själv har jag dålig koll på sånt.

Olle
 

aspen69

Medlem
Olympus kallade alla sina halvformatskameror för Pen. Det fanns allt från enkla kompaktkameror till systemkameror av typen enögd spegelreflex. Efter ordet Pen kom en eller två bokstäver, som skiljde modellerna åt. Jag antar att det kan skilja en del i värde mellan modellerna. Om din vän kan ge dig även dessa bokstäver kanske det finns någon som kan föreslå ett värde. Själv har jag dålig koll på sånt.

Olle
Den heter EE.
 

Kaffeperkulator

Aktiv medlem
Ett par hundra för penen, dom är rätt vanliga. Sök lite på avslutade på tradera så får du en bättre överblick. En pen f/ft inbringar större summor
 

J. Patric

Aktiv medlem
Fick inget svar på frågan om Solidans objektiv och slutare, men värdet ligger på 100-300 kr, beroende på ovanstående, plus skicket.
 
ANNONS