Annons

Bilder i PSE hittar inte sitt original

Produkter
(logga in för att koppla)

SagaVind

Medlem
Jag har mina bilder sorterade i kronologisk ordning i mappar i "Bilder" i datorn (och på två externa hårddiskar) men bilderna finns även i Photoshop Elements 6.0. Nu har jag ändrat lite i sorteringsordningen i "Bilder" för att få en tydligare ordning där men då hängde inte PSE med! Nu har jag ett litet frågetecken i alla bilders övre hörn som tydligen syftar på att PSE inte vet var orginalbilden finns.

Finns det något smidigt sätt att ordna detta på? Det handlar om drygt 5000 bilder och dessutom har varje bild ett antal taggar kopplade till sig, känns inte som jag vill söka reda på varje bild var och en för sig...

Jag vill gärna ha kvar den nya sorteringsorningen i "Bilder" men behöver ju även ha ordning i PSE. Finns det någon smart funktion som ordnar detta så bilderna i PSE automatiskt letar reda på sin nya plats i "Bilder"?
 

T.Risberg

Aktiv medlem
Nytt album

Hej
Prova med att skapa ett nytt album under fliken "ordna" till höger, sedan "hämta bilder" från "Arkiv" då letar programmet efter bilder i det bibliotek du föreslagit.

ThomasR
 
ANNONS