Annons

Magaluf eller nåt i höst - boende och tips i allmänhet.

Produkter
(logga in för att koppla)

Don Haka

Aktiv medlem
Jag pluggar bildjournalistik på Nordens fotoskola. I höst (24/9-25/10) så åker vi till Spanien för att göra projekt (bild och text). Jag har planer på att dokumentera massturismen och allt tokfestande i Magaluf. Det är inte blodigt att det är just Magaluf utan det kan vara någon annan röjig ort också. Jag måste greja ett boende där nere också. Jag har inte råd att bo på ett dyrt hotel och allra helst skulle jag vilja bo gratis. Har ni några idéer eller kontakter är jag MYCKET intresserad. Har ni några andra tips i allmänhet så är jag tacksam. Tack på förhand!
 
Senast ändrad:

Daniel_L

Aktiv medlem
Gratis boende

På nätet finns flera communities där man kan söka gratis boende under sina resor. Personer som är intresserade att möta nya människor kan erbjuda sig att vara värd. Som resande kan du sedan söka på land och stad och få fram kontaktinformation till de som erbjuder logi. Kort sagt; Internet när det är som bäst!

När du har funnit någon som erbjuder logi är det bara att skicka mail till dem och hoppas att någon har möjlighet/känner för att vara värd för just dig.

Ett av de trevligare communities av detta slag är www.hospitalityclub.org.

Själv är jag som hängiven liftare även medlem av Hitch-Hikers Accommodation Database som är ett likande community, dock med kravet att de som utnyttjar den skall ta sig fram med tummen som hjälp. De senaste tre åren har jag var varit värd för nio personer från fem olika länder. Någon har bara varit på genomresa medan andra har stannat uppemot en vecka. Flera av dessa har jag fortfarande kontakt med och några har kommit på besök flera gånger. Alla har gett mig nya intryck och en stående invitation att komma och bo i deras hem.

Jag kan rekommendera dessa communities till alla som gillar att resa och träffa nya spännande människor. Att vara värd för någon annan är ett givande sätt att få en smak av världen utanför de perioder man själv inte har möjlighet att vara på resande fot.
 

Don Haka

Aktiv medlem
Stort tack Daniel! Jag har registrerat mig och väntar på mail.

Men jag tar hungrit emot flera tips. Det verkade inte vara så många som bodde på Mallorca.
 

Don Haka

Aktiv medlem
Är det någon som ska till Magaluf i början av oktober, eller känner någon som ska dit och festa så får ni gärna höra av er till mig.
 

Bryggarn

Aktiv medlem
Kommer nyligen från Mallorca och det verkade som om säsongen var på väg att ta slut.
Reseledarna talade om att åka hemåt och en restaurang i magaluf med svenskt tema (club viking eller vad den nu hette) hade bartömning.
Kanske inte helt gynnsamt om ditt tema skulle vara "tokfestande" alltså.
 

olle_sandstrom

Aktiv medlem
Ett annat tips på gratis boende är www.globalfreeloaders.com

Har bara haft bra erfarenheter av folk där, fick 4 gratisnätter med upphämtning, lämning och körning runt i LA hos två olika värdar samt att vi har haft en rysk tjej hos oss 3 nätter.
 
ANNONS