Annons

Magaluf eller nåt i höst - boende och tips i allmänhet.

Produkter
(logga in för att koppla)

Don Haka

Aktiv medlem
Jag pluggar bildjournalistik på Nordens fotoskola. I höst (24/9-25/10) så åker vi till Spanien för att göra projekt (bild och text). Jag har planer på att dokumentera massturismen och allt tokfestande i Magaluf. Det är inte blodigt att det är just Magaluf utan det kan vara någon annan röjig ort också. Jag måste greja ett boende där nere också. Jag har inte råd att bo på ett dyrt hotel och allra helst skulle jag vilja bo gratis. Har ni några idéer eller kontakter är jag MYCKET intresserad. Har ni några andra tips i allmänhet så är jag tacksam. Tack på förhand!
 
Senast ändrad:

Daniel_L

Aktiv medlem
Gratis boende

På nätet finns flera communities där man kan söka gratis boende under sina resor. Personer som är intresserade att möta nya människor kan erbjuda sig att vara värd. Som resande kan du sedan söka på land och stad och få fram kontaktinformation till de som erbjuder logi. Kort sagt; Internet när det är som bäst!

När du har funnit någon som erbjuder logi är det bara att skicka mail till dem och hoppas att någon har möjlighet/känner för att vara värd för just dig.

Ett av de trevligare communities av detta slag är www.hospitalityclub.org.

Själv är jag som hängiven liftare även medlem av Hitch-Hikers Accommodation Database som är ett likande community, dock med kravet att de som utnyttjar den skall ta sig fram med tummen som hjälp. De senaste tre åren har jag var varit värd för nio personer från fem olika länder. Någon har bara varit på genomresa medan andra har stannat uppemot en vecka. Flera av dessa har jag fortfarande kontakt med och några har kommit på besök flera gånger. Alla har gett mig nya intryck och en stående invitation att komma och bo i deras hem.