Annons

Prisbilden för begagnad Minolta?

Produkter
(logga in för att koppla)
Vet inte om jag skriver detta i rätt forum nu, men får hoppas på det.

Undrar vad man bör betala för en begagnad minolta. Modellen jag i huvudsak tänker på är Minolta Dimage 5, men vad man bör betala för en begagnad Minolta Dimage 7 är även det intresant.

// Kim Melander
 

.Z.

Aktiv medlem
Det enklaste sättet att kolla ungefärliga beg.priser är att titta på beg.marknaden. Kolla in www.annonsguiden.nu & gör en sökning på kamerorna du är intresserad av så kommer du att se att priserna kan variera rätt så kraftigt. Jämför sedan med dagens nypriser på kameran (om den fortfarande säljs) så kan du utav det få en bild av vad som är rimligt, glöm dock dom som är överprissatta.

Med risk för att göra mig totalt omöjlig här på 7i-forumet så tänker jag säga att jag inte tycker att du ska betala mer än ca 5000-6000 för en D7 (uppgraderad till 7i) & möjligtvis nån tusing till för en 7i. Man måste tänka på att en ny 7i kan köpas för under 9000 idag.

Jag skulle i alla fall inte ge mer, det finns många av dem därute...

Larsa
 

GuruX

Aktiv medlem
Jag har precis köpt en uppgraderad Dimage 7 med alla tillbehör samt 1-timmesladdare, 340mb Microdrive och UV-filter för 5300kr. Men då hämtade jag kameran själv och betalade kontant vilket kanske pressade priset lite.
Det var dessutom en hyfsat snabb affär.
Kameran var i mycket gott skick, inte så värst mycket använd.
 

.Z.

Aktiv medlem
Måste bara gratulera, låter som en synnerligen god affär.

Lycka till med ditt fotograferande & hör gärna av dig om du undrar över nåt.

Larsa.
 
ANNONS