Annons

UV hus till Canon 1d

Produkter
(logga in för att koppla)

Dippis

Ny medlem
Jag har en Canon 1D idag, och är på väg att byta upp mig till en MkII mot sommaren, har letat uv-hus till dessa men hittar bara till MKIII och MKIV. (Sea&Sea). Någon som vet om det ens finns till de äldre? Eller om de nyare kan passa, eller tappar man någon viktig funktion? Har ingen koll på om de flyttat någon/några knappar på husen mellan modellerna..

Taksam för svar!
 

Henrik L Jonsson

Aktiv medlem
Styrkorna hos en 1DII är saker du knappast har nytta av under vattnet. Om du hittar ett hus till den får du ändå en gammal kamera som väger apa och är väldigt klumpig att dyka med.

Jag tror att du för samma pengar som du skulle behöva hosta upp för ett hus till din 1DII, kan hitta t ex en 350D eller liknande med hus. Då får du ett mindre paket för samma pengar som under vattnet lär vara lika bra.

Fast visst kan du leta på nätet efter ett skal till din stora rackare. Om du gör det så hoppas jag att du är van att dyka med stor kamera, för det blir en ordentlig klump att simma med. Det finns några som gjort hus till kameran. Tyvärr inte så många så det kanske inte finns ett enormt utbud begagnat, men det kan vara värt att leta.

http://www.digideep.com/english/digital/photo/camera/Canon/EOS-1D-Mark-II/7/802/
 
ANNONS