Annons

Kalibrerings utrustning eller inte..

Produkter
(logga in för att koppla)

MillanD

Aktiv medlem
Funderar på att köpa Colorvision Spyder 3 pro. Färgerna på min skärm är inte det bästa. Försöker ställa in med mina egna ögon, men det blir inte bra. Har även haft en bild som jag skrivit ut från crimson som mall. Men jag får inte till det. Spyder 3 pro som jag tittat på kostar ca 1500kr, men det finns även den billigare express för ca 1000kr. Man använder kanske den 4ggr/år. Är det slöseri med pengar eller har Ni tips & trix hur jag ska göra??

Mvh/Camilla
 

aron.johansson

Aktiv medlem
Tycker absolut att det är värt det! När du har sett resultatet/skillnaden kommer du aldrig vilja redigera på en okalibrerad skärm igen. Jag köpte Spyder till min nya skärm och det blev stor skillnad efter kalibrering.

Tänk bara på att om du har flera skärmar till samma dator du vill kalibrera måste du köpa Sypder 3 Pro. Express kan bara skapa en profil som den skriver över om vid varje ny kalibrering. Insåg själv det misstaget när jag försökte kalibrera mina skärmar med min nyinköpta Express.

Mvh Aron
 

MillanD

Aktiv medlem
Tycker absolut att det är värt det! När du har sett resultatet/skillnaden kommer du aldrig vilja redigera på en okalibrerad skärm igen. Jag köpte Spyder till min nya skärm och det blev stor skillnad efter kalibrering.

Tänk bara på att om du har flera skärmar till samma dator du vill kalibrera måste du köpa Sypder 3 Pro. Express kan bara skapa en profil som den skriver över om vid varje ny kalibrering. Insåg själv det misstaget när jag försökte kalibrera mina skärmar med min nyinköpta Express.

Mvh Aron
Jag har bara en skärm. Så då kanske det räcker med express?? Kan man kalibrera andras skärmar oxå eller går det bara att använda på en dator??
 

alf109

Aktiv medlem
Jag tycker absolut att det är värt pengarna. Den största fördelen tycker jag är att det blir större samstämmighet mellan skärm och utskrifter. Jag köpte kittet med både skärm- och skrivar-kalibrering så att jag kan göra profiler både för skärmen och olika papper till min skrivare. Man sparar mycket papper på att kunna softproofa och se på skärmen hur utskriften blir.
 

taz_k

Aktiv medlem
Jag har bara en skärm. Så då kanske det räcker med express?? Kan man kalibrera andras skärmar oxå eller går det bara att använda på en dator??
Jag kör Express och det går utmärkt att köra på flera datorer. Däremot bara en skärm till varje dator som någon skrev tidigare.
 

MillanD

Aktiv medlem
Tack för era svar!!
Jag tar nog o beställer mig en express.. =)
Har ingen egen skrivare så Crimson får skriva ut åt mig så länge.

Måste säga att detta forum är super bra!! Man får svar på direkten.

Mvh/Camilla
 
ANNONS