Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

öppna film?

Produkter
(logga in för att koppla)

Helium

Ny medlem
hej! jag var nyss i norge där jag tänkte fotografera berg, som jag är besatt av. men när jag skulle åka hem upptäckte jag att jag inte hade satt i filmen ordentligt och inga kort hade blivit tagna. sur som fan åkte jag hem utan bilder. nu vill jag såklart kunna använda min film som jag ändå betalat för men jag spolade tillbaka den där lilla fliken då jag trodde att filmen var slut, hur får jag ut den? det är en kodak ultra film. hjälp mig fort, jag åker till öland imorrn bitti och vill ta igen fotograferandet! tack på förhand.
/Selma
 

Malaka

Aktiv medlem
Finns en hel del trådar och tips i forumet om detta. I princip finns det två sätt, antingen köper man en en filmutdragare för kanske 100kr om man känner att man skall göra det ofta(framkalla själv) eller så tar man en bit gammal film eller negativ och sätter en bit bit tejp (med kletet ut) på den, sticker in den i öppningen och snurrar lite tills filmen fastnar och då drar man försiktigt ut den. För mer info sök på typ "dra ut film" "filmutdragare" eller nåt.
MVH Erik Å
 

EdwardH

Aktiv medlem
Du känner inte för att byta till digitalfilm?

Där är det totalt omöjligt att fotografera utan minneskort...
 
ANNONS