Annons

Förhoppningsvis får vi en egen bildpool

Produkter
(logga in för att koppla)

Picture

Aktiv medlem
Jag har nu skickat ett mail till fotosidan.se och frågat om det går att få en egen pool där vi som nu är med på WFS medlemslista kan lägga upp våra bilder. Förhoppningsvis får jag svar inom kort. Den nya medlemslistan kommer förresten att läggas upp som en egen tråd under dagen (vi är numera 23 medlemmar).

De poolregler som jag (i mailet till fotosidan.se) har föreslagit ska gälla är:

Endast de medlemmar som poolvärden har givit tillåtelse ska kunna lägga in bilder. Alla ska dock kunna titta, kommentera och betygsätta bilderna, och det finns inga specifika regler på vad man får skriva och så.

Max antal deltagare: (obegränsat)
Max bidrag: (obegränsat)
Max bidrag per deltagare: (obegränsat)
Max betyg/röstningar per medlem: (obegränsat)
Max kommentarer per medlem och bild: (obegränsat)
Frekvensregel: Max 999 bidrag / 7 dagar
Bild/kommentarsratio: (ingen)

Vilka kan kommentera foldern: Alla registrerade

Vilka kan lägga in bidrag: Alla kopplade medlemmar
Vilka kan kommentera bidrag: Alla besökare
Kan man ta bort egna bidrag: Ja
Vem kan ta bort andras bidrag: Endast folderns ägare


Lite självsvåldigt har jag föreslagit mig själv som poolvärd - hoppas att det är ok?

Jag återkommer med mer information då jag fått svar från fotosidan.se.
 

Picture

Aktiv medlem
Väntar fortfarande...

...på svar från fotosidan. Det går inte fort, inte... nio dagar sedan jag skickade min fråga. Har de inte hört av sig inom några dagar så försöker jag igen.
 

Picture

Aktiv medlem
Nytt mail skickat om bildpoolsönskemålet

Nu har jag gjort en ny påstötning genom mail till fotosidan. Hoppas vi får svar snart för visst vore det kul med en egen bildpool?
 

sajbermartin

Aktiv medlem
Ja det vore kul!

Ang. nya medlemslistan, finns det någon mailinglista som når alla på en gång? Finns kanske gratisvarianter på nätet som ordnar sånt?
Smidigt när man vill föreslå någon träff?!

Tack för mig. :)
 

Picture

Aktiv medlem
Nej, det finns ingen mailinglista ännu men jag ska undersöka möjligheten att ordna det på något vis. Har du förslag på gratisvarianter på nätet så tar jag gärna emot dem. Om inte annat kan du maila förslagen till wermlandsfotografiska@telia.com.

Det fanns önskemål från några av medlemmarna att inte lägga ut e-postadresserna till var och en i vårt forum och det tycker jag är självklart att vi inte heller ska göra. En funktion som gör att vi i stället kan nå alla med en enda knapptryckning (utan att se adresserna till var och en) vore därför väldigt bra (även om jag antar att man kan ha bra koll på nya träffar och liknande genom att lägga bevakning på forumet).
 

LeffeHP

Aktiv medlem
De är inte snabba, de som driver fotosidan.
Nu vet jag inte på vilket sätt siten drivs, om det är idéellt eller om de jobbar hel-/deltid, men jag anmälde ett fel på sidan tre gånger innan det åtgärdades.
Eller också har de helt enkelt tappat sugen, tyvärr.
/L
 

Picture

Aktiv medlem
Nu har jag fått svar från Christer Lindh

Hej på er igen!

Nu har jag fått svar från Christer på Fotosidan som beklagar att det tagit tid - mitt mail hade hamnat mellan stolarna, vilket antagligen inte är så konstigt med tanke på semestertider och den efterlängtade värmen som nu har kommit.

Christer poängterar att man numera kan välja på att få en grupp eller bara en pool. En pool är bara för bilder, men gruppen är lite mer sammanhållande, har klotterplank, mötesfunktioner och dylikt. Han menade också att de flesta klubbar brukar välja att starta en Fotosidan-grupp. I en sådan grupp finns förstås också möjligheten att lägga upp bilder.

Så - jag har nu skickat in ett formulär om att vi får en sådan grupp. Ni kan se hur andra grupper ser ut här.

Jag skickade också ett följebrev till Christer där jag framföde önskemål att vi ska hamna som ett "sällskap" och inte som en intressegrupp (vi fotograferar ju inom ett brett motivspektrum i vårt sällskap) och inte heller som en fotoklubb (eftersom vi faktiskt inte är en klubb i egentlig mening).

Jag hade kunnat skicka ut ett mail till var och en av er och frågat om ni tycker det är bäst med en bildpool eller en grupp, men p g a semestertider hade det kanske inte kommit in så många svar och allt hade bara riskerat att skjutas längre på framtiden. Hoppas min självsvåldighet inte upprör någon.

Jag återkommer då jag fått svar på om vi får vår egna grupp eller inte. Ta nu med kamerorna och stick ut i sommaren och fotografera med er! :)
 

Picture

Aktiv medlem
Nu har det gått tre veckor sedan jag skickade in formuläret och mailet men jag har tyvärr inte hört något om hur det går ännu. Semestertider, får man anta... skickar dem en påtryckning snart igen.

Ha det gott, allihop! :)
 

Picture

Aktiv medlem
Nu har det gått två månader sedan jag skickade mitt första mail till fotosidan och drygt en månad sedan jag skickade in ytterligare ett mail tillsammans med det formulär som de behövde för att skapa vår grupp. Jag har fortfarande inte hört ett ljud.

Vad tror ni om en gissningstävling? Den som gissar rätt på vilken dag (månad och år) som vi får svar vinner inget fint pris, bara äran.

Jag börjar tycka att det här känns riktigt dåligt, faktiskt.
 
ANNONS