Annons

Bildspel med bröllopsbilder

Produkter
(logga in för att koppla)

boldten

Aktiv medlem
Någon av er som gjort bildspel med bröllopsbilder och hur gör ni i så fall med musik?

Jag har kollat runt en del och hittat dels gratis musik (dock inget som passar till bröllopsbilder) samt CD man kan köpa och som sen får användas"royalty free". Någon som vet var man kan hitta passande musik till ett bildspel för bröllopsbilder gratis? Alternativt hur man gör för att köpa rätten att använda kända verk i ett bildspel?

Detta kanske är något off topic men förhoppningsvis kan fler vara intresserade v detta.

mvh Martin
 

boldten

Aktiv medlem
Över hundra läsningar men inget svar. Är det verkligen ingen som har koll på något lagligt alternativ? Annars tvingas jag "låna" musik vilket inte känns bra.
 

Kinkladze

Aktiv medlem
Jag pluggar journalistik och när vi gjorde radio brukade jag använda musik från en kille som heter Kevin MacLeod som gör kortare, royaltyfri musik som är fri att använda. Finns mycket kul att ta av, dock instrumental. Gjorde ett reportage om jakt från Nyköping med afrikansk trummusik, blev grymt :)

http://incompetech.com/m/c/royalty-free/

Jag körde en sökning åt dig, här finns lite passande alternativ.

Min Sökning - bröllop
 

boldten

Aktiv medlem
Sara: Tack för tipset men det blir ju ganska dyrt om man ska gå via Stim.

Mattias: tack så jättemycket. Precis vad jag letade efter så det var lysande :)

mvh Martin
 

Gomer

Aktiv medlem
Tack Mattias för att du delade med dig!
Grym länk.
Gratis e Gött som nyhetschefen på Södran i Hedemora säger.
Ha det bra
 

shutter48

Aktiv medlem
spela in...

När min son gifte sig placerade jag ut ett par digitala ljudinspelare (Zoom H2), både i kyrkan och under middagen med dans. Jag hade allt ljud jag behövde till bildspelet.
/Kjella
 

Zyan

Aktiv medlem
Om att använda en porta som shutter48 nämner.

Den musiken som spelas in på dansgolvet är säkert upphovsrättsskyddad, då är man tillbaka i ursprungliga problemet med rättigheter.
 

remeife

Aktiv medlem
Finns som sagt mycket royalty free musik att köpa från olika siter. Har gjort ett antal bildspel för olika ändamål och alltid hittat bra sådan musik.
Annars gäller STIM
//Leif
 

einar

Aktiv medlem
Gratis Musik

Över hundra läsningar men inget svar. Är det verkligen ingen som har koll på något lagligt alternativ? Annars tvingas jag "låna" musik vilket inte känns bra.
Kanske i senaste laget, men här finns en del musik.,
Har du tur kanske något som passar till bröllop.
//Eie
 
ANNONS