Annons

Vilket objektiv?

Produkter
(logga in för att koppla)

JennM

Medlem
Hej!

Jag ska fota ett bröllop i sommar och undrar om jag kanske ska komplettera med något objektiv.
Jag har fotot bröllop innan och fått fina bilder, men hade då bara kittet man får med vid köptillfället. Dessutom har de jag fotat innan haft ett proffs också vilket har betytt att jag avslappnat kunnat fota utan press. Det har gett väldigt fina bilder. Men har väl tyckt att bilderna i kyrkan skulle kunna bli ljusare. Nu blir det mer allvar och jag vill då vara ännu mer förberedd. ( De jag ska fota vet att jag inte är proffs men gillar mina tidigare bilder väldigt mycket ändå)
Nu har jag köpt lite mer utrustning. Det jag har är:

Canon EOS 450D med objektiv Canon18-55mm
Tamron 70-300mm 4-5,6
Canon EF 50mm 1.8 II
Blixt Canon speedlite 270EX

Är det några av mina prylar som funkar till detta eller skulle jag behöva komplettera mycket??
Ge gärna förslag i olika prisklasser.

Tacksam för hjälp.
Mvh Jenny
 

perstromgren

Aktiv medlem
Det du har, funkar säkert fint. Det du behöver göra är att öva. Ta med några statiister till kyrkan och prova alla dina objektiv, så märker du snart hur du ska göra.

Per

PS Blixt är ju bra, men stör i kyrkan. Undvik. DS
 

Fredrik183

Aktiv medlem
Men har väl tyckt att bilderna i kyrkan skulle kunna bli ljusare. Nu blir det mer allvar och jag vill då vara ännu mer förberedd.
Förbered dig genom att prova ut vilken exponering som fungerar i kyrkan. Vill du ha ljusare bilder så finns det olika sätt att ställa in på kameran för att uppnå detta.

Lycka till!
 
ANNONS