Annons

Söker fotograf till mitt bröllop.

Produkter
(logga in för att koppla)

RaggeNo1

Aktiv medlem
Hej!
Jag tänkte kolla efterfrågan på bröllops-sessioner.

Det är så att jag och min sambo ska gifta os 10-10-10 och vi letar fotograf.

Anledningen att vi inte anlitar en fotograf som vi vet är grymma är anledningen att jag vet att priserna är lika grymma därefter.

Så min fråga är nu, finns här någon som känner sig manad att åta sig detta jobb för en överenskomlig summa pengar?

Kravet vi har är ju givetvis att man ska veta vad man sysslar med och gärna att man är lagd lite åt bröllopsfotograferingens håll. Du får gärna ha gjort liknande uppdrag tidigare.

Kontakta mig här eller på min mail: roger@rp-photography.se
 

mackan

Aktiv medlem
Hej!
Jag tänkte kolla efterfrågan på bröllops-sessioner.

Det är så att jag och min sambo ska gifta os 10-10-10 och vi letar fotograf.

Anledningen att vi inte anlitar en fotograf som vi vet är grymma är anledningen att jag vet att priserna är lika grymma därefter.

Så min fråga är nu, finns här någon som känner sig manad att åta sig detta jobb för en överenskomlig summa pengar?

Kravet vi har är ju givetvis att man ska veta vad man sysslar med och gärna att man är lagd lite åt bröllopsfotograferingens håll. Du får gärna ha gjort liknande uppdrag tidigare.

Kontakta mig här eller på min mail: roger@rp-photography.se
Vad tänker ni er för arvode eller vad har ni för budget? Skriv gärna ut det så kommer ni få konkreta förslag därefter!

Mvh // Fotograf Marcus Johansson
 

Valein

Aktiv medlem
Roger, du anger inte heller omfattningen på bröllopsfotograferingen. Rör det sig om att bara ta brudparsbilder eller vill du ha en fotograf som följer med hela dagen från förberedelserna till ända in på småtimmarna?

Det låter på dig som att professionella fotografer tar ut överpriser - de allra flesta bröllopsfotografer i vårt land tar inte ut några överpriser för att fota ett bröllop. Det kan vara dyrt att anlita en professionell fotograf, men det jobb som läggs ner tills det finns färdiga bilder att leverera är inte lite. Lägg därtill stora utrustningskostnader, mjukvarulicenser, utbildningar, eventuell lokalhyra, försäkringar, bilkostnader, löner etc etc så blir marginalerna väldigt små. Som fotograf med intresse att starta eget så borde du ha en förståelse för detta kan jag hoppas, för din egen skull.

Vill också påpeka notisen till Forumämnet:
"Lägg ej in jobbannonser här
Forumet är ej till för att erbjuda sina tjänster eller söka fotografer till bröllop. Använd istället Köp / Sälj där det även finns kategorier för Jobb finnes/sökes"
 

RaggeNo1

Aktiv medlem
Bröllopet sker i Osby - Skåne.

Och nej, jag menar inte att ngn tar ut överpris, men däremot menar jag att jag inte har råd att betala sisådär 10-15 tusen för en fotografering.

Det handlar om hela dagen.
 

Sven Blomquist

Aktiv medlem
Du får räkna med att få leverans efter vad du betalar. En hel dag plus förberedelser och efterarbete samt ersättning för utrustning..... Då är inte 10-15 000 kr för mycket. Snarare i underkant. Vill du komma undan billigare så bör du nog fundera på att minska uppdragets omfattning. Bättre med mindre omfattning och bra kvalitet än tvärtom.

Bröllopet sker i Osby - Skåne.

Och nej, jag menar inte att ngn tar ut överpris, men däremot menar jag att jag inte har råd att betala sisådär 10-15 tusen för en fotografering.

Det handlar om hela dagen.
 

SportSkjutaren

Aktiv medlem
Du får räkna med att få leverans efter vad du betalar. En hel dag plus förberedelser och efterarbete samt ersättning för utrustning..... Då är inte 10-15 000 kr för mycket. Snarare i underkant. Vill du komma undan billigare så bör du nog fundera på att minska uppdragets omfattning. Bättre med mindre omfattning och bra kvalitet än tvärtom.
Mitt i prick :)
Hade tänkt att skriva samma sak.

Någon annan har uttryckt samma sak med en härlig kombination av humor, ironi och glimten i ögat.
http://www.youtube.com/watch?v=R2a8TRSgzZY
 

JessicaW

Aktiv medlem
Åå, jag skrattar lite mycket varje gång åt det klippet! :D

OT så tycker jag att uppdraget är på tok för stort om det helst skall kosta under 10. En heldag, det är vansinnigt många timmar och ännu mer vansinnigt många bilder.
Lägg krutet på att hitta en grym fotograf som ni låter plåta vigsel+ porträtt och sätt sedan ut engångskameror på borden som gästerna får plåta med.:)

Mitt i prick :)
Hade tänkt att skriva samma sak.

Någon annan har uttryckt samma sak med en härlig kombination av humor, ironi och glimten i ögat.
http://www.youtube.com/watch?v=R2a8TRSgzZY
 

SportSkjutaren

Aktiv medlem
OT så tycker jag att uppdraget är på tok för stort om det helst skall kosta under 10. En heldag, det är vansinnigt många timmar och ännu mer vansinnigt många bilder.
Lägg krutet på att hitta en grym fotograf som ni låter plåta vigsel+ porträtt och sätt sedan ut engångskameror på borden som gästerna får plåta med.:)
+1!
Ett konstruktivt och bra förslag som innebär att fotografen kan få vettigt betalt för sitt arbete, och trådskaparen bilder även från festen.
 

SportSkjutaren

Aktiv medlem
det här kanske passar din budget.
http://www.fotosidan.se/forum/showthread.php?threadid=123931#post1543147

tydligen är priset 3600 för en heldag. Passar det din budget?
Kanske väldigt OT.
Men med den prissättningen lär fotografen ifråga få det riktigt jobbigt i längden.
Alternativt får kunden en tveksam kvalitet på bilderna.

Att göra ett noggrant jobb med förberedelser, och efterarbete med urval och bildredigering lägger ganska lätt till ytterligare ett par heldagar.
 

fotogarf kille

Ny medlem
hej jag vet en bra fotograf

kolla på kinnebild.se han heter christer karlsson har fotat över 30år han håller på med bröllops foto mvh foto johan
 

Valein

Aktiv medlem
Alltså, ska vi nu även börja börja tipsa om fotografer i en tråd som redan är lite "tveksam" ifall den följer reglerna?

Jag påminner:

Notiser
Lägg ej in jobbannonser här
Forumet är ej till för att erbjuda sina tjänster eller söka fotografer till bröllop. Använd istället Köp / Sälj där det även finns kategorier för Jobb finnes/sökes
 
ANNONS