Annons

Vart finns sliten industrimiljö med graffiti i Sthlm området

Produkter
(logga in för att koppla)

Tippler

Medlem
Skall fota en MC och är på jakt efter en sliten industrimiljö (grått och trist) med färgglad graffiti, någon som känner till något sådant i Sthlms (08) området?
 

fratey

Aktiv medlem
Under pendeltågsstationen Karlsberg/Karlslund precis efter Stockholm C (jag minns inte vilket!) finns stället du söker. Dock ska det tydligen vara ganska "känt".
 

Stencil

Avslutat medlemskap
Leta efter "Atlasmuren" som är beläget under just S:t Eriksbron, gott om gatukonst och tyvärr en del annat i en oskön föening.
 

Stencil

Avslutat medlemskap
Jag kan inte annat än att hålla med att konstnärligheten varierar kraftigt med tiden där nere under bron.

Vill man ha mer "klassiska" stora färgglada målningar så är det väl kanske lättare att söka sig ut i någon närförort där städivern inte är lika uttlalad?
 

Sten-Åke Sändh

Aktiv medlem
Kolsyrefabriken med sina rostiga cisterner i Gröndal har varit riktigt ruffigt i många årtionden vid det här laget. Du kan se hur det ser ut på Stadsmuseet som har en hel liten utställning av området som fotograferats av museets fotograf Göran Fredriksson. Bilderna finns bakom den lilla personalhissen på bottenplanet. Grafittin finns på väggarna inne i huset mest tror jag.

Mer centralt blir det inte.
 

buspelle

Aktiv medlem
Om du vill ha en riktigt skön industimiljö vill jag rekommendera Slakthusområdet. Fräscht men ändå "rått". Finns massor av häftiga miljöer. Andrahandsvalet är gamla "Prippsfabriken" ute i Bromma. Numera Carlsberg, Citygross mm, men finns riktigt sköna industrimiljöer omkring denna fastighet.
 
ANNONS