Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Bilder på Gessle

Produkter
(logga in för att koppla)

martinh

Aktiv medlem
Hej

Nu vill jag bara börja med att säga att jag inte på något sätt vill klanka ner på någon med detta utan mer än fundering.

Kollade på Expressen och de hade ett bildspecial från Gessles spelning. Kollade lite på bilderna och kände att det här var ju inget speciellt. Man är ju van vid att pressfotografer håller grymt hög standard.

Är det bara jag som har fått spel eller vad har hänt?

http://www.expressen.se/expressen/jsp/polopoly.jsp?d=112

Som sagt inget ont om fotografen som garanterat är 100ggr bättre än mig.
 

Calle S

Aktiv medlem
Skribent
martinh skrev:
Är det bara jag som har fått spel eller vad har hänt?
Nä, du har inte fått spelet. Det var ganska intetsägande bilder. De såg dessutom obehandlade ut, fram-stressade två minuter innan deadline och knappt beskurna.
 

Festfotografen

Aktiv medlem
Ganska ordinära.
Antar att det är "fota första låtarna från diket sen skicka hem bilderna" syndromet.
Början av konserter brukar vara rätt trista ibland.
och har då arrangörerna max 2 eller 3 låtar så blir det nog lätt lite intetsägande bilder.
 

Calle S

Aktiv medlem
Skribent
festfotografen skrev:
Ganska ordinära.
Antar att det är "fota första låtarna från diket sen skicka hem bilderna" syndromet.
Början av konserter brukar vara rätt trista ibland.
och har då arrangörerna max 2 eller 3 låtar så blir det nog lätt lite intetsägande bilder.
Ja, det är sant. Omständigheterna brukar inte vara så kul på konserter.
 

lotelo

Aktiv medlem
Expressen har publicerat värre bilder. Missade ni bilden på Mick Jagger med de knallröda ögonen för drygt en vecka sedan? Den tog upp en hel sida nästan och var i ruggigt dåligt skick..
 

martinh

Aktiv medlem
Varför väljer man då att göra ett bildspecial.

Surt för Ryd, exponerade verkligen hans namn tilsammans med bilderna.
 

Forslund

Aktiv medlem
Jag tycler bilderna från expressen är bra!? Man får ta det för vad det är.. Dokumentärt från en konsert med dåliga fotomöjligheter.. Bilöderna skulle säkert efter lite behandling passa utmärkt i vilket magasin som helst.. Men det är ju min uppfattning!
 

Festfotografen

Aktiv medlem
Liten avstickare.
Drar mig till minnes när Thåström spelade på en festival varvid inga fotografer tilläts i diket. Några veckor senare står Thåström på scen igen nu på en annan festival inte så långt ifrån det första stället och plötsligt är det inga problem. :)
 
ANNONS