Annons

Fota med blixt via live view till dator, får det ej att funka...

Produkter
(logga in för att koppla)

Mr Davidson

Aktiv medlem
Hej alla kunniga. Jag försökte via sök att hitta om det skrivits nåt om detta, fast utan resultat. Jag har en Canon 40D och har installerat mjukvarorna för kameran i en bärbar dator.

Jag vill kunna fota direkt till datorn och titta på bilden, men har bara lyckats komma på delvis hur man gör. Jag kan inte få kameran att ge blixtsynk via synkuttaget sladdburet till kompaktaggregatet, när jag har live view aktivt. Och det måste vara aktivt om jag skall kunna se motivet i datorn i studion. Jag har väl säkerligen inte gjort rätt; skit bakom spakarna osv, och där kommer Ni alla kunniga. Hjälp en novis, är Ni snälla, så jag kan komma igång med själva huvudsyftet till att jag nyss bytte kameran.

Tack på förhand!
 

Mr Davidson

Aktiv medlem
Tack å bock

Bengt-re

Jag är Dig tack skyldig! Nu funkar det jädrar i min låda. Detta står väl säkert nånstans bland alla sidorna, antar jag...

Skoj det här... =P
 

bengt-re

Aktiv medlem
Det är finessen med forum - alltid någon annan som slitit sitt hår tidigare med samma problem, så brukar oftast finnas någon som vet hur man löser problemet. 2000 personer är alltid tillsammans kunnigare än en riktig expert ! ,)
 
ANNONS