Annons

Isolera med vit bakgrund direkt i kameran

Produkter
(logga in för att koppla)

Henrik_L

Aktiv medlem
Jag skulle bli jätteglad för några bra tips angående detta. Jag har ett ljustält men det är helt värdelöst. I alla fall när det kommer till att fota mkt håriga smådjur. Det blir fula skuggor överallt. Och det tar tid att redigera i photoshop. Och det har jag inte tid med. Jag försökte nyss med tavelplast(nåt liknande plexi) liggande över ett uppochnervänt bord belyst från bägge sidorna med lampor och sen ett vitt papper på golvet under. Det funkade INTE. Och så fort jag kom åt skräpet så blev det smårepor. Har någon nåt bra tips åt nån som inte har råd med ett fotobord för flera tusen kr vore jag jätteglad.
 

hornavan

Aktiv medlem
Du söker något som gör att du slipper anstränga dig och som inte kostar något. Du får nog göra avkall på minst den ena av faktorerna. Förslagsvis träna mer med det ljustält som du faktiskt har. Ställ kameran på manuellt (allt) och exponera så att bakgrunden blir vit.
 

iBoat

Aktiv medlem
Vad har du för belysning runt tältet? Att det blir fula skuggor överallt låter konstigt eftersom det är en av finesserna med tält. Vill du helt slippa skuggor bör du ha fyra lampor eller blixtar. Två på sidorna, en snett uppifrån och en underifrån. Det kan fungera, men resultatet blir platt och livlöst. Snygg ljussättning och friläggning i PS är det bästa enligt mig.

Men eftersom det inte får ta tid eller kosta något får du nog uppfinna något själv.
 
ANNONS