Annons

Hur många bröllop fotar ni på vintern?

Produkter
(logga in för att koppla)

Verena L

Aktiv medlem
Hejsan!

Hur många uppdrag får ni på vintern jämfört med sommaren?
Skriv gärna var i landet ni bor också, det kan ju spela roll...

De flesta gifter sig ju på sommaren så jag undrar hur vinterhalvåret
ser ut för er som håller på med bröllopsfotografering? Får man tillräckligt
med uppdrag ändå?
 
Uppdrag vintertid

Hej!

Visst är det färre uppdrag under vinterhalvåret men vi har haft förmånen att boka och fotografera i snitt 5-6 bröllop och bröllopsrelaterade sessions /mån mellan okt-april. Dessutom så är det mycket efterbeställningar, som t.ex album, förstoringar mm som görs under den här tiden av året.
Mellan maj-september så hade vi under 2010 2-3 bröllop i veckan. Många av våra kunder är internationella och gifter sig tack och lov även fredag som söndag som tisdag och även i februari. Det är bara svenskar som bara gifter sig på sommaren & lördagar, generaliserar nu förstås men du förstår andemeningen.

Allt gott/
Isabelle

www.2brides.se
www.2brides.us


Hejsan!

Hur många uppdrag får ni på vintern jämfört med sommaren?
Skriv gärna var i landet ni bor också, det kan ju spela roll...

De flesta gifter sig ju på sommaren så jag undrar hur vinterhalvåret
ser ut för er som håller på med bröllopsfotografering? Får man tillräckligt
med uppdrag ändå?
 

Per N

Aktiv medlem
Ledsen för off topic, men ville bara säga till Isabelle att det var löjligt snygga bilder på din hemsida! =)
 
Superduperdundertack!!!! :-D :-D :-D

Jo glömde att skriva i inlägget att vi är baserade i Stockholm, Södermalm men vi jobbar i hela Sverige. Nästa sommar även i Europa, det är sjukt spännande och jag kan varmt rekommendera att jobba som bröllopsfotograf. Det är en lyx att få arbeta med detta!

Ha det gott!

/ Isabelle

www.2brides.se
www.2brides.us


Ledsen för off topic, men ville bara säga till Isabelle att det var löjligt snygga bilder på din hemsida! =)
 

Verena L

Aktiv medlem
Hej Isabelle!
Jätteintressant, tack för att du delar med dig!
Du skrev att ni är baserade i Stockholm men jobbar i hela landet. Kan ni se någon skillnad på var i landet ni får uppdrag ifrån beroende på årstid? Jobbar ni t.ex. mest i Stockholm under sommaren och mest någon annanstans i landet under vintern (var i så fall)? Eller jämnar det ut sig?
Mvh,
Verena
 
Hej Verena!

Nej det är ingen markant skillnad i landet, sommarbröllop är definitivt vanligast i Sverige, främst beroende på vädret gissar jag. Man är ju lite avundsjuk på bröllopsfotografer i t.ex New Mexico, Kalifornien där säsongen är betydligt längre. Men vad som märks är att i norra delen av Sverige så vågar fler ha sina ceremonier utomhus vid en sjö eller liknande. Befriande och härligt i naturen. Man kanske inte är lika rädd för en skvätt regn där som vi är här, givetvis bara spekulation från min sida.


Ha en fortsatt fin dag!

/ Isabelle

www.2brides.se
www.2brides.us


Hej Isabelle!
Jätteintressant, tack för att du delar med dig!
Du skrev att ni är baserade i Stockholm men jobbar i hela landet. Kan ni se någon skillnad på var i landet ni får uppdrag ifrån beroende på årstid? Jobbar ni t.ex. mest i Stockholm under sommaren och mest någon annanstans i landet under vintern (var i så fall)? Eller jämnar det ut sig?
Mvh,
Verena
 
ANNONS