Annons

Köpa 7D.

Produkter
(logga in för att koppla)

Slim Krim

Ny medlem
Hej allihopa!
Jag ska köpa en Canon 7D och har kollat runt lite var den är billigast att köpa, och det föll återigen på Hong Kong. Min fråga till den som kanske kan lite mer om mig, är om det är något jag behöver tänka på? Är det samma format som här? Alltså PAL, eller är det NTSC? Går det i så fall att ändra? Jag vet att det går att ändra i min 30D, så det borde ju gå att ändra på en 7D. Finns det någon anledning att inte köpa från Hong Kong?
 

Tamrock

Aktiv medlem
7d

har tyvärr ingen erfarenhet av de du beskriver men skiljer de så mycket i pris så du måste välja ett annat land än sverige?
/micke
 

Slim Krim

Ny medlem
Det skiljer 4000 ungefär. Men jag har pratat med lite olika människor och tänkt lite på det själv och kommit fram till att det nog är bättre att lägga de extra tusenlapparna för säkerheten det ger.
 

Tamrock

Aktiv medlem
7d

iofs är de väl världsgaranti på husen men de kostar kanske extra med tull och frakt och skillnaden blir kanske inte så stor i slutändan!
/micke
 

Slim Krim

Ny medlem
Tror världsgarantin gäller objektiv. Hur som helst, jag åker till Media Markt på söndag och köper kameran så får jag garanti och försäkring och grejer. Känns bättre. Ska bli kul med en ny kamera.:)
 

Osquar

Aktiv medlem
Jo, jag har oxå för mig att både Canon och Nikon (säkert andra märken oxå) kör med världsgaranti på gluggar och annat, medan garantierna för husen ligger under respektive marknad (USA, Asien resp. Europa/EU).

Tycker nog att du gör klokast i att dega lite extra och köpa på hemmaplan och samtidigt få en avgjort större säkerhet/trygghet i köpet. Uttrycket "snålheten bedrar" gäller även här... Du får "kompensera" köpet med att införskaffa gluggar och annat utanför Sverige.

Den dagen man ska sälja sina grejor, så är det klassiskt att det är mer lättsålt med svensk-köpta grejor än prylar från Tjing-Tjong eller annat land... Oxå värt att ta med i beräkningarna.

Lycka till!
Har hört att Canon 7D ska vara en hyfsat bra kamera... hahahahaha

/Oscar, Nikonist... ;-)
 
ANNONS