Annons

Förslag på fotoblogg-site

Produkter
(logga in för att koppla)

miranda.k

Ny medlem
Hej på er!

jag tänker starta en fotoblogg men med möjligheter till att ordna flikar som länkar till portfolio, kontakt , kategorier osv. Mitt syfte med denna bloggsida är såklart att sälja mig själv som fotograf där potensiella kunder ska kunna gå in och se på mina bilder och där jag visar uppdragen jag går.

Mitt problem är att jag inte hittar något som känns tilltalade, har varit inte och kollat olika mallar men känns lite osäkert. Ska tillägga att jag inte har koll på koder osv så jag vill inte koda själv.

Har ni några förslag på sidor eller mallar med dessa funktioner? Tacksam för tips!!
 

mrcolgate

Medlem
Enklast vore ju om du skulle använda en bloggtjänst, t.ex. blogger. Dock så blir det ganska låst och du har inte tillgång till nära lika mycket som när du skapar allt själv.

Eftersom du inte verkar kunna koda så måste du antingen betala någon som fixar det åt dig eller så fixar du Dreamweaver och laddar ner någon gratis mall, finns tusentals, bara att söka på Google.
 

alstersjo

Aktiv medlem
Joomla, wordpress

Hej
Det beror helt på vad du menar med koda osv.
Jag har själv byggt en sida i Joomla för att visa mina bilder.
www.havsfoto.se
Det är ingen kodning inblandad där, man laddar ner och installerar templpates och moduler (till exempel bildvisare).
Det finns många som gillar wordpress oxå. Det skall tydligen fungera bättre för blogg sägs det. Men där har jag ingen erfarenhet.
//Henrik
 

miranda.k

Ny medlem
tusen tack, ska kolla upp joomla.

Blogger har inte det jag söker, just nu lutar det nog åt Worldpress men vi får se..

Så än en gång Tack:)!
 
ANNONS