Annons

kvinnosyn

Produkter
(logga in för att koppla)

Cambo

Aktiv medlem
Reagerar lite på att det alltid ges omedelbart och fler kommentarer på inlagda bilder där det finns en snygg tjej, gärna mycket hud. Känns så rejält konservativt och "lättsålt". På 60 och 70-talet var det kittlande, men vad ger det med alla upprepningar. Bilderna är ju ofta inte innehållande mer än just -vacker tjej som lättklädd agerar framför sin kompis kamera.
Blir en lång tråd det här och jag hoppas att inläggen blir eftertänksamma och konstruktiva för en sansad och lite modernare syn på kvinnan.
 

Monolithic

Aktiv medlem
Vackra tjejer är alltid intressant, speciellt om dom är nakna. Jag är sådan och rår inte för det, det bara är så.
 

Anders Östberg

Guest
Bildkommentarerna är väl bara ett symptom på hur det ser ut i stort - grundfrågan är kanske snarare varför man fotar lättklädda tjejer och lägger ut bilderna på nätet, och framförallt varför ställer tjejerna upp på det?
 

Cambo

Aktiv medlem
Jag har förstått din snabba kommentar och ser den som en förklaring till fenomenet, Tack ska du ha!
 

Lawson

Aktiv medlem
Att det blir fler kommentarerna håller jag inte med om, men "lättsålt" så till vida att det blir många visningar stämmer. Ibland är det ju flera hundra visningar och ingen kommentar. Att sen de flesta män gillar att titta på kvinnokroppen ligger nog i reptilhjärnan. Så det blir nog svårt att få till en "modernare" kvinnosyn så där i brådrasket.

Micke.
 

Cambo

Aktiv medlem
Det här ska ju vara ett forum för den fotografiska bilden och dess mångfaldiga uttryck. Inget runkforum!
 

Cambo

Aktiv medlem
Vackra tjejer är alltid intressant, speciellt om dom är nakna. Jag är sådan och rår inte för det, det bara är så.
Ja, men du fattar ju inte poängen. Vi andra är ju inte annorlunda enligt ditt sätt att se. En naken kvinna är gott att titta på men frågan var ju varför det blir till ett så stort fotografiskt intresse då man visar amatörbilder på sin halvklädda tjej eller kompis?
 

Grimmer

Aktiv medlem
Lika bra, här törs man ju inte uttala sig för då är man ju en runkgubbe.
Bättre är väl att söka i forumet för det här är ett ämne som varit på tapeten flera gånger förr. Samma sanningar då som nu...

Edit: Tycker att Anders Östberg ställde en mer intressant fråga.
 

picturethis.se

Aktiv medlem
Så man får bara runka till bilder av lättklädda damer?

Hur är det om man gillar barn, hundar/kattor, insekter och solnedgångar?

Vad vet du om min å andras sexuella läggning?

Bilderna är ju ofta inte innehållande mer än just - hund/katt som lättjefullt agerar framför sin kompis kamera.

Varför ska allt handla om sex?
 

Cambo

Aktiv medlem
Så man får bara runka till bilder av lättklädda damer?

Hur är det om man gillar barn, hundar/kattor, insekter och solnedgångar?

Vad vet du om min å andras sexuella läggning?

Bilderna är ju ofta inte innehållande mer än just - hund/katt som lättjefullt agerar framför sin kompis kamera.

Varför ska allt handla om sex?
Vet inget om din läggning, men jag kan respektera även om den inte sammanfaller med min. Det som initialt förbryllar mig är varför det alltid kommer fler kommentarer på bilder med lättklädda flickor?
 

Candersson

Aktiv medlem
Det är väl så att det procentuellt sett är fler män än kvinnor bland Fotosidans medlemmar.
Med den bakgrunden så tror jag det ligger mycket i det som Micke skrev ovan. D.v.s. betydelsen av den manliga "reptilhjärnan" ska inte underskattas i det här fallet.
Djur är vi allihop, om än däggdjur :)
 

Monolithic

Aktiv medlem
Ja, men du fattar ju inte poängen. Vi andra är ju inte annorlunda enligt ditt sätt att se. En naken kvinna är gott att titta på men frågan var ju varför det blir till ett så stort fotografiskt intresse då man visar amatörbilder på sin halvklädda tjej eller kompis?
Nej, jag förstår inte poängen, vad menar du med "fotografiskt intresse"?
Och jag har inte skrivit att ni andra inte är annorlunda än mig, jag skrev hur jag var!
 

ESS

Aktiv medlem
Sex är nice, en väldigt stor del av meningen med livet, på alla plan. Attratktionen mellan tjejer och killar är inte alls linjär, en kille med en tillräckligt vacker och självsäker personlighet kan i praktiken få vilken tjej som helst och då kommer han alltid ta en vacker tjej (en tjej som är kär i en kille ser bara in i killens ögon, en kille som är kär i den vackraste tjejen är kär i varje del av denna tjej).

Det finns inget som hindrar en man att bli framgångsrikare och snyggare med åldern eftersom ens mans attraktionskraft är mycket mer subjektiv.

Tjejer jobbar i motvind från 17 års ålder och uppåt men den vackraste tjejen är vackrare än den vackraste killen, precis som att sex är mindre komplicerat hos män men att bra sex för en tjej (tror jag) är bättre än bra sex för en kille =)

Vackra tjejer är generellt väldigt ovanligt men när en tjej är vacker är det också det vackraste som finns, vackrare än solnedgångar och blommor =)

Människor gillar generellt att smeka sitt eget ego, därför vill vackra tjejer bli fotograferade och de vill bli betraktade och de vill att män ska bli upphetsade av att titta på dem. Eftersom vackra tjejer är vackra vill folk som gillar att fota fota dem.

Frågan är extremt enkel att besvara.


Sen är de flesta bilder på nakna tjejer/kvinnor uppe främst pga "smeka-ego"-anledningen, få bilder på nakna människor är särskilt vackra eller bra, men att kräva självdistans från okända människor på internet är bara löjligt så självklart ska "runkbilder" godkännas för att det ibland även ska kunna komma upp en vacker bild!
 

Lawson

Aktiv medlem
Vet inget om din läggning, men jag kan respektera även om den inte sammanfaller med min. Det som initialt förbryllar mig är varför det alltid kommer fler kommentarer på bilder med lättklädda flickor?
Men kommer det verkligen fler kommentarer på den typen av bilder? Jag gick in och tittade på första lättklädda dam, 752 visningar 5 kommentarer. Som jämförelse tar vi ett riktigt bra porträtt, 174 visningar 8 kommentarer.
Jag tror att en bra bild får många kommentarer oavsett motiv.

Micke
 

keckax

Aktiv medlem
Du är en poet! Men lik förb--ligger dina åsikter i gammelfarfars koffert och konar.
Förklara i så fall vad det är för fel på gammelfarfars koffert. Är det på något sätt konstigt eller fel att vilja vika ut sig eller visa sig lättklädd? Är det fel att tycka om att titta och njuta av vackra tjejer/kvinnor? Är det moraliskt förkastligt? Finns där en modernare sexualitet som du eftersträvar?
Tycker du att vi ska hålla oss för goda för att objektifiera varandras kroppar. Behöver egentligen nivån vara "högre" (vad nu det ska vara) när det handlar om sensualitet och sexualitet. Jag tycker att vi ska bejaka våra drifter som inte skadar oss själva eller andra.

Det luktar moralisering lång väg.

/K
 
ANNONS