Annons

Huey pantone i 64-bitars - funkar ej!

Produkter
(logga in för att koppla)

carinlinnea

Aktiv medlem
Har skaffat ny laptop med 64-bitars windows. Tyvärr funkar då inte min kalibreringsutrustning, Huey / gretagmacbeth / Pantone, version 1.0.
Det gick inte att ladda in på 64-bitars så jag laddade hem Huey Pro istället, vilket gick fint. Men - när jag pluggar i själva sensorn så känner inte datorn av den? Måste jag verkligen byta och köpa nytt kalibreringskit för 1000 spänn eller finns det nåt sätt att lösa det, nån som vet?
 

j2^

Aktiv medlem
Men - när jag pluggar i själva sensorn så känner inte datorn av den? Måste jag verkligen byta och köpa nytt kalibreringskit för 1000 spänn eller finns det nåt sätt att lösa det, nån som vet?
Nej, du kan inte använda mjukvaran för Huey Pro till en Huey-mätare, eftersom man måste köra en firmwareuppgradering på sensorn.

Däremot funkar Huey utmärkt under Windows 7 / 64. Men se till att du tar ner den senaste.
 

Bjarne

Aktiv medlem
Jag tankade ner 1.0.5 av Huey-mjukvaran (tror jag det var i alla fall...), och den funkar fint med Vista 64.
 

carinlinnea

Aktiv medlem
Nu har jag laddat ner den vanliga versionen, kan inte se om det är den som nämns ovan eller inte, men det fungerar forfárande inte. Den säger till mig att ansluta sensorn. Borealis, menade du att din länk som du klippte in är den rätta eller? Ska pröva igen med den i så fall.har redan testat en gång. Usch, det är kul å få en ny dator men allt det här trasslet är trist. :-(
 

borealis

Aktiv medlem
Nu har jag laddat ner den vanliga versionen, kan inte se om det är den som nämns ovan eller inte, men det fungerar forfárande inte. Den säger till mig att ansluta sensorn. Borealis, menade du att din länk som du klippte in är den rätta eller? Ska pröva igen med den i så fall.har redan testat en gång. Usch, det är kul å få en ny dator men allt det här trasslet är trist. :-(