Annons

Huey pantone i 64-bitars - funkar ej!

Produkter
(logga in för att koppla)

carinlinnea

Aktiv medlem
Har skaffat ny laptop med 64-bitars windows. Tyvärr funkar då inte min kalibreringsutrustning, Huey / gretagmacbeth / Pantone, version 1.0.
Det gick inte att ladda in på 64-bitars så jag laddade hem Huey Pro istället, vilket gick fint. Men - när jag pluggar i själva sensorn så känner inte datorn av den? Måste jag verkligen byta och köpa nytt kalibreringskit för 1000 spänn eller finns det nåt sätt att lösa det, nån som vet?
 

j2^

Aktiv medlem
Men - när jag pluggar i själva sensorn så känner inte datorn av den? Måste jag verkligen byta och köpa nytt kalibreringskit för 1000 spänn eller finns det nåt sätt att lösa det, nån som vet?
Nej, du kan inte använda mjukvaran för Huey Pro till en Huey-mätare, eftersom man måste köra en firmwareuppgradering på sensorn.

Däremot funkar Huey utmärkt under Windows 7 / 64. Men se till att du tar ner den senaste.
 

Bjarne

Aktiv medlem
Jag tankade ner 1.0.5 av Huey-mjukvaran (tror jag det var i alla fall...), och den funkar fint med Vista 64.
 

carinlinnea

Aktiv medlem
Nu har jag laddat ner den vanliga versionen, kan inte se om det är den som nämns ovan eller inte, men det fungerar forfárande inte. Den säger till mig att ansluta sensorn. Borealis, menade du att din länk som du klippte in är den rätta eller? Ska pröva igen med den i så fall.har redan testat en gång. Usch, det är kul å få en ny dator men allt det här trasslet är trist. :-(
 

borealis

Aktiv medlem
Nu har jag laddat ner den vanliga versionen, kan inte se om det är den som nämns ovan eller inte, men det fungerar forfárande inte. Den säger till mig att ansluta sensorn. Borealis, menade du att din länk som du klippte in är den rätta eller? Ska pröva igen med den i så fall.har redan testat en gång. Usch, det är kul å få en ny dator men allt det här trasslet är trist. :-(
Har du kvar den gamla installationen av Huey Pro på din dator? Den ska du avinstallera innan du fortsätter med något annat.

Försök att göra om allt från början:
1. Avinstallera alla gamla Huey installationer (den vanliga eller/och Pro)
2. Koppla ur sensorn från datorn (om inkopplad)
3. Starta om datorn
4. Ladda ner drivrutiner från länken i mitt tidigare inlägg
5. Starta installationen och följ hänvisningar. Koppla inte in sensorn förän du blir uppmanad att göra det
6. Sen kommer jag inte ihåg vad som kommer att hända, det var ett tag sedan :) Men till slut ska det funka.

Lycka till.
 

carinlinnea

Aktiv medlem
Huey-problemet löst!

Nu har jag löst problemet vilket visade sig vara lite krångligare än tråden hittills kunnat konstatera. Som synes hjälpte det inte att ladda hem den uppdaterade programvaran för Huey (inte Pro utan den vanliga) på min nya MSI-dator.

Provade cirka 800 gånger på alla möjliga och omöjliga sätt, inklusive systemåterställning osv. Ingenting funkade. Tills vi hittade en tråd om att Dell-datorer inte funkade med Huey, på grund av att usb-portarnas strömstyrka inte räckte till.

Sprang därför iväg och köpte mig en usb-hubb med extern strömförsörjning på Teknikmagasinet, 240 kr, och kopplade in MSI:n och Huey, och då funkade plötsligt kalibreringen, halleluja!

Hoppas detta kan hjälpa någon annan i samma situation.

Återigen, tack för råd och dåd.
carin
 
ANNONS