Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Mullsjö folkhögskola

Produkter
(logga in för att koppla)

Sara-Bear

Avslutat medlemskap
Har någon möjligtvis gått där eller vet någonting om den?

Har kommit in på basåret (som täcker många andra ämnen, men bla fotografering) men vet inte om jag vill gå.
 

en_babelfisk

Aktiv medlem
Har ingen aning om själva skolan men det lilla samhället (Mullsjö) är nog det tråkigaste i hela världen.Eller i alla fall i södra sverige.Bor några mil därifrån och är så lycklig över att jag inte bor i mullsjö.
 

xerxes28

Aktiv medlem
Kolla med skolan om det finns någon av deras nuvarande eller f.d. elever som du kan kontakta eller som kan tänka sig att kontakta dig. Det ligger ju i skolans intresse att få folk som vill gå där och som blir kvar på utbildningen och inte hoppar av, så de bör rimligen kunna ordna någon.
 

Sara-Bear

Avslutat medlemskap
Simon, tack för informationen. Bra att veta. Låter ju inte som ett särskilt kul ställe. Hur långt från Jönköping ligger det och hur är förbindelserna dit?

Jörgen, bra idé! Ska absolut försöka komma i kontakt med någon föredetta elev eller så.
 

satterman

Ny medlem
Trevlig ort, bra förbindelser

Hej!
Jag är boende i Mullsjö, orten är inte alls trevlig, visst det är ett litet samhälle med 5500 inv i tätorten, men naturen är mkt skön. Fotografer besöker ofta Mullsjö för att fota natur, bl.a. gammelskogen, en urskog som förmodligen är den enda i sitt slag i Sverige. I den återfinns många olika arter. I kommunen finns även 1-håls golfbana, slalombacke, förövrigt sveriges kanontätaste. Konstspår för längdskidor, motionsspår, stora möjligheter till olika sorters fiske m.m. Avståndet till scandinavianphoto är mkt litet endast 2 mil. Det vissa saknar i Mullsjö är ett nattliv, men eftersom det endast är 3 mil in till jönköping är det inga problem att ta tåg eller buss. Tåget går även ta direkt till göteborg utan att man behöver byta.

De som anser att Mullsjö är en trist plats har inte upplevt närheten till naturen som går att upptäcka på många sätt.
/David
 

david_eng

Aktiv medlem
det ligger ju ganska nära jönköping. ok, jönköping är ju inte heller världens roligaste. men ändå. har tyvär inte hört något om deras skola..
 

Bengt H

Aktiv medlem
Jag reser ibland till Mullsjö för att fotografera den fina naturen bl.a Ryfors gammelskog, ca 2 km från Mullsjö. Det kanske inte är den roligaste orten på jorden om man är ung kan jag tänka mej. Men som turist/naturfotograf kan jag verkligen rekommendera Mullsjö. Dessutom finns det ett mycket bra konditori (Landhs) nära stationen med utsikt över Mullsjön. För oss "godissugna" finns det även en godisfabrik i Mullsjö, Ryfors Konfektyrer.

Dessutom ligger Mullsjö bara några mil från Bankeryd med Scandinavian Photo.
//Bengt
 

lotelo

Aktiv medlem
Har ocksdå bott i Mullsjö eller rättare sagt en mil från rakt ut i skogen. Det är en håla, testade aldrig att ha kul där då man var ledig, men i Jönköping DÄR kunde man ju ha massa kul. Klart trevlig stad..
 

AnnaKarin

Aktiv medlem
...om nu Mullsjö som samhälle inte är så kul, och om utbildningen är bra (vilket jag inte vet om den är), innebär det inte då att man kan koncentrera sig bättre på kurserna utan att bli lockad/distraherad av nöjeslivet?

Det kanske är jag som är tråkig, men jag vet att jag skulle prioriterat utbildningen och inte nöjeslivet i första hand.

/AnnaKarin
 

Sara-Bear

Avslutat medlemskap
Jag vill bara tacka alla så jätte mycket för era svar! De hjälper mig mycket när jag ska besluta detta. Just nu lutar det åt att jag ska gå utbildningen..

Det där med nöjeslivet rör mig inte så mycket. Är inte så överdrivet mycket för sånt. Låter bra att Scandinavian photo ligger så nära och att det verkar vara ett vackert ställe...
 

froderberg

Teknikredaktör
Teknikredaktör
En barndomskamrat gick där två läsår för några år sedan och var ganska nöjd. Hon gick vidare till fotohögskolan i gbg liksom någon mer från klassen. Men det var ju några år sedan.
 
ANNONS