Annons

orkester

Produkter
(logga in för att koppla)

serious_girl

Ny medlem
Hej!
Jag undrar hur man kan gå tillväga om man ska fota en orkester på 200 personer i en gympasal. Jag antar att försöka ljussätta detta är att glömma?
Och om man ska fota en gruppbild, hur kan man lösa det? i en gympasal finns det ju bara ett plan, så det är väl isåfall om jag klättrar upp i en ribbstol med ett 10-20 objektiv, så kanske det är möjligt.. Nån som gjort nått liknande? Vore jättetacksam för svar o goda råd! /Therese
 

avlustat_medlemskap180119

Avslutat medlemskap
Hej!
Jag undrar hur man kan gå tillväga om man ska fota en orkester på 200 personer i en gympasal. Jag antar att försöka ljussätta detta är att glömma?
Och om man ska fota en gruppbild, hur kan man lösa det? i en gympasal finns det ju bara ett plan, så det är väl isåfall om jag klättrar upp i en ribbstol med ett 10-20 objektiv, så kanske det är möjligt.. Nån som gjort nått liknande? Vore jättetacksam för svar o goda råd! /Therese
Intressant. Jag kan nog inte bistå med så mycket, men väntar själv på andra svar.

Tänkte bara på det där med ribbstol. Det verkar vingligt och blir begränsande beroende på var dom sitter. Varför inte ta med en egen stege, en sån där A-stege med två ben, istället.

Kanske ett panorama som du stitchar ihop sedan (om inte kameran kan det) så får du högre upplösnng att jobba med än bara med ett extremt vidvinkel?


/Mats
 
ANNONS