Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Sigma 80-400mm f/4.5-5.6 EX OS APO, nytt tele med "IS"

Produkter
(logga in för att koppla)

Pott

Aktiv medlem
Nu har sigma lanserat en konkurent till canons fina naturtele. Är dessa likvärdiga? Antagligen saknar väl sigmat det där lilla extra men om den kostar lite mindre än tjugo papp kanske en annan har råd att skaffa den. båda har bildstabilisering och "mycket zoom".
Är det någon som har hittat några tester av detta objektiv?
Det enda jag hittar är på deras hemsida: http://www.sigmaphoto.com/Html/news/80-400os.htm

/Pott
 
Senast ändrad:

Jeppe

Aktiv medlem
Objektivet lanserades på Photokina och har inte nått marknaden förrens nu (eller har det det egentligen ?)

Om det är likvärdigt eller ej får man vänta och se. jag har inte sett några tester ännu. Dessutom konkurrera den med Nikons 80-400 VR också.

Men priset är kanske inte det man tänkt sig. I Tyskland skiljer det "bara" 300 €.. Inte tillräckligt för att jag skulle välja den över Canons 100-400. Det skulle ju vara om det är bättre, rent optiskt, men det tvivlar jag på..likvärdigt kanske.
 

Jeppe

Aktiv medlem
Tjaa... säg det.. Det är ju helt klart ett populärt objektiv (både Nikons och Canons) så varför skulle inte Sigma göra ett oxå?
 
ANNONS