Annons

Fotopapper till Laserskrivare

Produkter
(logga in för att koppla)

more10

Aktiv medlem
Hej.
Är det någon som känner till nåt bra papper till laserskrivare för utskrivning av foton. Överallt jag tittar så finns det bara till bläckstråleskrivare.:( Eller är det så att bläckstråleskrivare har så pass mycket bättre kvalitet (?) på foton att det inte är värt till laserskrivare?
 

jimh

Kodsnickare
Forumpersonal
Det sistnämnda är iofs sant, men jag har sett och använt kvalitetspapper till lasrar också. Det har iofs inte stått något om fotografier på förpackningen, men ett bra ytbelagt papper höjer kvaliteten en hel del.
 

more10

Aktiv medlem
jimh skrev:
Det sistnämnda är iofs sant...
Vad synd.

...men jag har sett och använt kvalitetspapper till lasrar också. Det har iofs inte stått något om fotografier på förpackningen, men ett bra ytbelagt papper höjer kvaliteten en hel del.
Det låter lovande. Vet du var man kan få tag på såna papper? Fotohandlare? Kontorsbutiker? Det finns normalt inte med i det vanliga skrivpapps-sortimentet vad jag tycker mig ha sett.

M
 

jimh

Kodsnickare
Forumpersonal
Jag brukade köpa på kontorsbutiker. Det var iofs ett tag sen nu, det var på den tiden man lämnade tryckoriginal på papper :) Typ sex år sen sist kan jag tänka mig. Sen har jag haft kvar nån bunt och testat med färglasrar när de började hitta in på kontoren och fick mycket bättre resultat än med standardpapperen. Kolla Svanströms eller något. Ett papper med hög täthet och halvmatt och strukturlös yta är nog vad man skall kolla efter.
 
ANNONS