Annons

Varfør välja en professionell fotograf?

Produkter
(logga in för att koppla)

Sara-i-Norge

Aktiv medlem
Hjälp mig med argument på vilka førdelar det ger att välja en professionell fotograf på brøllopsdagen :) !

Mvh Sara (prof fotograf och ägare av smilehullet.com :) )
 

grummel

Aktiv medlem
Man ska kunna lite på an prof fotograf att man får bilder man ska bli nöjd med.
Man ska inte behöva fråga någon gäst att hjälpa till.
Man har ingen man känner så bra som vill/kan ta bilder.
Man ska visa sina gäster att man är så seriös med sitt förhållande att man tom. betalar någon många tusen bara för att ta kort på en under en dag.

Sista lite ironiskt menad dock, men de skulle ja tänka mig kan vara vanliga anledningar.
 

Uffe_Nordholm

Aktiv medlem
Den "stora" grejen med att anlita ett proffs till vad som helst är att du garanterat får det du vill ha. (OK, det finns en del undantag, men de är dessbättre ovanliga). Det finns inget som säger att en proffsfotograf tar bättre bilder än en amatör, men proffset skall hålla en hög lägsta kvalitet, och det är denna som kostar.
 

Minita

Aktiv medlem
Proffset har "alltid" material backup för att kunna genomföra uppdraget om och när utrustningen strular.
 

picturethis.se

Aktiv medlem
Du kanske tycker mina svar är fåniga men, varför går man till

en leg. läkare/tankläkare/bilmekaniker?

Jo, för man antar och hoppas att de kan sin sak.

Har själv haft mindre tur med hantverkare dock...
 

Frolicc

Aktiv medlem
Jag skulle anlita ett proffs för att få exakt de bilder som jag vill ha och men den känslan jag vill att de skall förmedla.
 

lynxx

Avslutat medlemskap
Varför anlita en utbildad tandläkare? Kan inte morsan eller grannen peta in nå'n gukka i hålet?

Varför gå till doktorn?

Elektriker? Äsch! Bruna, blå, röda, svarta och gul/grön randiga kablar... Hur svårt kan det vara?

Bygga ett hus? Fan, en hammare har man väl sett och en såg.
Hej och hå. Sätt igång!

Hur ofta gifter du dig? Tänker du göra om det om inte bilderna blir bra?

:)
 

JiTe

Avslutat medlemskap
Ett proffs väljer man väl för att hon/han har erfarenhet, ett gott rykte, en portfolio man gillar, och goda resurser för ett lyckat genomförande.
 

Niklas H.

Aktiv medlem
Du vill kanske kunna dra av momsen om du gifter dig proffessionellt?
Du vill kanske kunna skryta om att du betalat väldigt mycket pengar för några få pappersbilder av medioker kvalitet? ( Lite hårddraget )
Du vill kunna hoppas att fotografen fortfarande är verksam den dag du behöver en ny kopia?

Jämförelser med läkare/tankläkare/bilmekaniker/snickare är ju bara fjantigt, särskilt när det gäller bilmekaniker och snickare!

Det finns ett helt gäng proffesionella bröllopsfotografer i landet som är värda pengarna, men i Mina ögon finns det betydligt fler som borde syssla med annat

Kolla kvalitén på tidigare jobb så ser du vad du kan förvänta dig, måste du ha proffs till allt blir det kanske lite svårt att fika hos grannen som lagat fikat själv, eller gå på middag hos goda vänner som inte jobbar som kockar......osv.
Att grannens grabb skulle klippa ditt gräs är väl inte att tänka på!

H.
Niklas, som inte är proffs men har mkt. nöjda kunder ändå ( konstigt nog ) och även betalar skatt för inkomsterna så ni slippe gny på det!
Sedan är ju smaken när det gäller bilder som en bekant bakre kroppsdel, men det är ju det som paren måste kika på innan de bestämmer sig för rätt......person som fotar begivenheten!
 
ANNONS