Annons

Bra liten skärm

Produkter
(logga in för att koppla)
En kanske något konstig fråga, men är det någon som har tips på en bra och liten bildskärm (typ mindre än 20")?Skulle vilja ha en extern skärm till min bärbara dator (en MacBook), och har inte en arbetsplats där skärmen kan stå framme hela tiden utan den måste ställas undan mellan gångerna. Långt från optimalt, men det är så det ser ut just nu.

Är nybörjare på fotografi och bildbehandling om det nu spelar någon roll :)
 
Bra med massor av sökkriterier, visste inte att man kunde specificera på den nivån, tack för tipset.

Ser att du har klickat bort TN som jag förstår är något man ska se upp med. Finns det något annat jag ska leta efter, positivt eller negativt?
 

Falumas

Aktiv medlem
Bra med massor av sökkriterier, visste inte att man kunde specificera på den nivån, tack för tipset.

Ser att du har klickat bort TN som jag förstår är något man ska se upp med. Finns det något annat jag ska leta efter, positivt eller negativt?
Att sortera bort TN är det enkla och som ser till att skärmen inte är kass. Resten blir detaljer.

HP och Dell gör enligt mig dom mest prisvärda skärmarna just nu.

Eizo och Nec gör förmodligen dom bästa skärmarna på listan. Skall man jämföra med sportbilar så är nog HP och Dell skärmarna likstälda med en Ferrari Enzo medans Eizo och Nec är en Bugatti Veyron. TN-skärmarna är att likställa med en Volvo 240 Turbo.

/Karl
 
Ok, tack.

En sista fråga, det dyker även upp begagnade skärmar bland träffarna, är det något man ska undvika i det längsta eller kan det vara en bra affär att köpa begagnat?
 

Falumas

Aktiv medlem
Ok, tack.

En sista fråga, det dyker även upp begagnade skärmar bland träffarna, är det något man ska undvika i det längsta eller kan det vara en bra affär att köpa begagnat?
Jag hade köpt en ny, skärmarna har inte oändlig livslängd. Fast dom riktiga kapen gör man nog på begagnatmarknaden även om dom flesta säckgrisarna är där också.

/Karl
 
ANNONS