Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Redigera film efter Canon IXUS 300HS

Produkter
(logga in för att koppla)

Vejan

Ny medlem
Hej,
Sitter och ska redigera min filmsnuttar som jag har tagit på semester och inser helt plötsligt att det inte var så lätt som jag trodde.

Jag hittar inget program!
I min enfaldighet trodde jag att något program skulle ingå i köpet av kameran. Men jag har inte hittat något (Har ställt frågan till Canon, får se när jag får svar).

Formatet blir .mov och då kan jag inte använda Windows Movie Maker som är enkelt.

Vad använder ni andra?
Jag behöver ett enkelt program där man kan klippa bort vissa delar av filmsnutten.

Tacksam för svar!

/Anna
 

AFJ

Aktiv medlem
Jag kör Windows 7 och har Windows Live Movie Maker och det klarar av att öppna och redigera MOV-filer från min Canon 7D.
 

HJK

Aktiv medlem
I Canon Utilities ZoomBrowser som följer med skivan går det att sätta start/stoppunkt samt lägga på vissa effekter. Windows Live Movie Maker ska också fungera fint likså den vanliga Movie Maker bara man skaffar sigstöd för .mov så man kan öppna dom.
 
ANNONS