Annons

Viewfinder för filmning, erfarenhet?

Produkter
(logga in för att koppla)

Anders P Hansson

Aktiv medlem
Någon som har testat och använt sig av Viewfinder vid filmning? Jag funderar på att köpa en till min 7D för att kunna se skärpa och AF lättare, vilket är omöjligt i stark ljus. Även om jag bär glasögon så borde det fungera.
 
Senast ändrad:

Kurtma

Medlem
Garanterat den bästa investering för filmning du kan göra utöver objektiv! Min sitter mer eller mindre permanent på kameran nuförtiden.

Utöver de saker du nämner så hjälper en "viewfinder loupe" att stabilisera kameran. Jag upplever att jag kan handhålla ostabiliserade objektiv upp till 50mm utan olidligt mycket "handskak".
 

Anders P Hansson

Aktiv medlem
Skall kolla på den. Jag skall ut och resa och kommer även att filma men som alla vet svårt att se lcd skärmen utan detta hjälpmedel, speciellt då jag även bär glasögon. Tack för tipset!

Jag fick nyss hem denna från SP http://www.scandinavianphoto.se/product/item.aspx?iid=11209920 , är mycket bättre än jag trodde. Har haft Hoodmans billigaste variant förut, men den funkade inte för mig.

Använder bara lupp om jag har kameran på axeln eller om det är starkt solljus, annars tycker jag att den vanliga displayen funkar fint.
 
ANNONS