Annons

Gamal kamera

Produkter
(logga in för att koppla)

linnean

Aktiv medlem
Hej alla,
Jag har helt plötsligt fått ett sug efter att fota på film och plaska i mörkrum. Så nu är jag på jakt efter en mellan-formatare som ligger och skrotar hos någon. Är det någon som känner sig träffad? Eller som känner någon? Eller som har tips på vart jag kan hitta någon (jag bevakar redan tradera)?
Det ska vara en ljusstark kamera, men en behöver inte ha en massa optik. Max 2000 kr är jag redo att lägga.
Tack,
Linnéa
 

millhouse

Aktiv medlem
Analog kamera

Hej alla,
Jag har helt plötsligt fått ett sug efter att fota på film och plaska i mörkrum. Så nu är jag på jakt efter en mellan-formatare som ligger och skrotar hos någon. Är det någon som känner sig träffad? Eller som känner någon? Eller som har tips på vart jag kan hitta någon (jag bevakar redan tradera)?
Det ska vara en ljusstark kamera, men en behöver inte ha en massa optik. Max 2000 kr är jag redo att lägga.
Tack,
Linnéa
Hej Linnéa.
Det är faktiskt så att det är "inne" just nu att fotografera analogt. Detta ser man bland annat på försäljning av film och jag märker det på framkallning.
Nå väl här finns några länkar till dom som säljer beg i Sverige. Utäver det har du Ebay i Tyskland och England (köper man från dessa länder som till hör EU så blir det inga tullar).
- www.schonherrsfoto.se/begagnat.html
- www.l-foto.se/ finns i Vansbro
- www.lpfoto.se/
- www.secondhandphoto.se/Default.aspx ägaren skall sluta under detta år.
Sedan finns det ytterligare i Göteborg som jag inte har adressen till just nu.
Lycka till.
Ps.
... plaska i mörkrum ? Va, vad sysslar du med i mörkrummet ? Badar ?
Nej, du vet det skall vara rätt musik,stilla och lungt i övrigt då kan man vara "borta" i mörkrummet i timmar. Tiden står still och världen runt om finns inte. Härligt vill jag lova.
 

linnean

Aktiv medlem
Tack

Tack för ditt svar. Efter min tid som mörkrumstekniker trodde jag aldrig att jag skulle sakna mörkrummet, men nu gör jag faktiskt det.
 
ANNONS