Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Hur hitta hästfotograf?

Produkter
(logga in för att koppla)

Soldyrkare

Aktiv medlem
Hej,

har tänkt några gånger att det vore roligt att ha några bilder där jag rider, kanske hoppar hinder etc.

Hur hitta en sådan fotograf i Stockholmsområdet? Efter det får jag ta andra biten med att ordna häst t ex hos en ridskola.

Tacksam för förslag.

Ela
 

tilly

Medlem
Jag har jobbat bland annat som fotograf på Grällsta Ridcenter i somras. Tyvärr bor jag inte i Stockholm men lite tips har jag iaf:

- Har du tänkt betala fotografen? Eller är det mest frågan om att det är kul att få lite bilder?

- Vilken kvalité vill du ha på fotona?

Vill du inte betala så är mitt bästa råd att höra dig för bland bekanta om ingen har en bra kamera och lite fotolust, de hjälper dig säkert.

Kan du däremot tänka dig att betala en slant så ta kontakt med någon fotograf i stockholms området som du hittar på här på siten. Du har ju även chansen att se hur pass bra dom är i deras fotoalbum.
 

Soldyrkare

Aktiv medlem
Trevligt med alla svar. Tack för länken till Efwa, det är mest i linje med vad jag söker.

Grällsta Ridcenter väcker kära minnen, sandhagen där vi galloperade upp för höga sandberg etc, har varit där två gånger för en massa år sedan.
 

staffanlo

Medlem
hästbilder..

hej.
jag har åxå länge funderat på att plåta hästar och modeller :) men va sjutton jag har ju ingen häst..
kanske vi kan åstadkomma nåt tillsammans..
får väl åxå göra lite reklam för min hemsida www.modellfoto.com ligger tyvärr ner f.n pga byte av webhotell men om någon dag så..
/staffan
 
ANNONS