Annons

CANON AE-1. Pris?

Produkter
(logga in för att koppla)

0ne

Ny medlem
Hejsan! Tänkte kränga ett gammalt kamera kit jag har.
Det är en canon ae-1 med samtliga tillbehör... ex. extraobjektiv, blixt, väska, massa dukar och linsgrejor osv.

Vilket pris är rimligt att ta?
Någon kanske har något mer specifikt namn på denna modell?
MVH

(skickar med 3 bilder )
 

Bilagor

apersson850

Aktiv medlem
Bered dig på att sånt i princip är värdelöst idag. Allt du kan få ut över några ynka hundralappar är att betrakta som bonus.
Kameran heter mycket riktigt Canon AE-1, inget annat. Finns en bättre version som heter AE-1 Program, men av bilderna att döma verkar du ha den första versionen.

Presumptiva kunder vill förmodligen veta om ditt objektiv exempelvis är en FD 50 mm f/1.,8 eller vad det nu kan vara.
 

0ne

Ny medlem
Okej! Tack för svar.
Då behåller jag nog dom & prövar på att fotografera ist.
 

Anarchy

Medlem
Allt mellan 200-600 kr beroende på medföljande optik och skick. Är det den snabbare 50mm f/1.4 modellen så hamnar du närmare 600 än 200 kr. Om tele(-zoomen?) är ett billigt icke-canon objektiv så gör det inte så mycket varken till eller från på ett paket-pris. Har du olika filter i fint skick så är dessa bättre att sälja separat (50-150 kr stycket). Canon AE-1 har ett gott rykte och har börjat bli "populär" igen (många lomo-hipsters som väljer denna när de går ifrån point-and-shoot till system) så jag tror inte den är svår att få såld, men det handlar mycket om timing ifall det blir ok betalt, du kan ju ha otur och landa på 150-200 kr i en tradera-auktion t.ex....
 
ANNONS