Annons

Stinkande tidning

Produkter
(logga in för att koppla)

vaktmästaren

Aktiv medlem
För en liten stund sedan trillade nr 2 2011 av Fotosidan magasin in genom brevlådan.
Givetvis lade jag vad jag höll på med åt sidan och sjönk ner i läshörnan med tidningen!
Men det var ju hemskt vad den luktar illa! Har man använt gammal, härsken färg på tryckeriet? ;-)
 

Pekka M

Aktiv medlem
Själv har jag jobbat mycket med trycksaker, och det blir allt mer så kallat digitaltryck. Därför gillar jag när jag får uppleva doften av äkta trycksvärta! :) Tidningen har bytt papperskvalitet (delvis) till en matt variant. Där har du din "stinkkälla".
 

vaktmästaren

Aktiv medlem
Själv har jag jobbat mycket med trycksaker, och det blir allt mer så kallat digitaltryck. Därför gillar jag när jag får uppleva doften av äkta trycksvärta! :) Tidningen har bytt papperskvalitet (delvis) till en matt variant. Där har du din "stinkkälla".
Ja, det reagerade jag okså över att vissa sidor var tryckta på glättat papper, medan andra var på matt.

Jag har också varit tryckare en gång i tiden. Sadolins färger luktade "gott" jämfört med dagens tidning.
 

PeterV6

Aktiv medlem
Ja varför är sidan 3-34 av så mycket sämre kvalitet? Ungefär som gratistidningar på stan(inte Metro alltså..)
 
ANNONS