Annons

bakgrund bröllps foto

Produkter
(logga in för att koppla)

rallipics

Aktiv medlem
Hej

Behöver lite hjälp av er som är vana bröllops fotografer.

Har fotat ett flertal bröllop tidigare, men inte i "studio".

Nu ska min kompis o hans flickvänn gifta sig i sommar, och de ville även ha studio bilder.

Tänkte beställa en bakgrund från kaffebrus. ( http://www.kaffebrus.com/bakgrunder-upphangning-g8.html ) men vilken o framför allt i vilken färg ska den va? möster eller enfärg?

Tacksam för svar
 

Minita

Aktiv medlem
Jag gillar mörkgrå (Colorama #47) som du belyser med en spot eller raster. Tycker att det blir en varmare färgton i bilden. Den bakgrunden kan vara allt från svart till mer eller mindre ljusgrå beroende på ljussättning.
 

rallipics

Aktiv medlem
Jag gillar mörkgrå (Colorama #47) som du belyser med en spot eller raster. Tycker att det blir en varmare färgton i bilden. Den bakgrunden kan vara allt från svart till mer eller mindre ljusgrå beroende på ljussättning.
tänkte mig en grå nyans, passar ju bra tilll lite allt möjligt, men framför allt borde den passa för bröllops foto
 

rallipics

Aktiv medlem
Håller med Niclas. Jag har aldrig tagit ett brudkort mot vit bakgrund men däremot en pr bild där kravet var vit bakgrund.

http://www.hallsas-it.se/coppermine/cpg135/displayimage.php?album=277&pos=0

Modellen har vit klänning och jag tycker bilden blir lite "naken" nästan lite steril. De sista två åren har mina bröllopsuppdrag enbart varit utomhus - så problemet har löst sig själv......
jo, tror nog att grå bakgrund blir bra :) , Givetvis så kommer vi ta bilder utomhus också, men även lite studio för mitt portfolio, bröllopsbilder utomhus ger så mycket mer romantik o liv.
 

Lille-bror

Aktiv medlem
jag har kör med mörk brun bakgrund ett par gånger när jag hade studio
den är rätt ok

tycker jag

Mattz
 

Rommel

Avslutat medlemskap
Jag hade valt vit bakgrund.

Tänk på att vit bakgrund blir mörkare om du inte eller delvis belyser der. Den blir faktiskt bara vit om du har bakgrundsbelysning.

/Stefan
 
Senast ändrad:
ANNONS