Annons

Leverera digitalt

Produkter
(logga in för att koppla)

johankarlson

Aktiv medlem
Hej.
Har just fotat första "betalande" bröllopet och allt har verkligen gått toppen! vi är helt överens om att jag skall leverera bilderna i digital form som separata filer, och jag tänkte bjuda/ överaska med bilderna i ett bildspel från LR och behöver lite tips på lämlig storlek på bildspelet?
bildspelet blir bara att änvända som visning på ex tv för brudparet. några tips? hur levererar ni bilder till brudpar när det är digital fom som är överenskommet?
 

Jonas Eldred

Aktiv medlem
Jag levererar bilderna på cd eller dvd, beroende på vad som behövs utrymmesmässigt. Jag använder mig mestadels av Lightroom och brukar exportera två varianter av bilderna. En lågupplöst variant anpassad för skärm, som de kan använda på facebook eller vad de nu vill och en högupplöst variant om de vill göra egna förstoringar eller dylikt.

Jag är ute efter något snyggt sätt att leverera skivorna på. Lyxiga fodral eller kanske en ask eller så. Är det nån som kan tipsa om det?

/Jonas
 

Anders Östberg

Guest
Fotar inte brudpar, men levererar digitalt så kanske det är relevant ändå. :)

Det beror lite på mängd och storlek, och vad kunden föredrar;
- mindre antal och storlek kan skickas som email
- stora bildfiler (TIFF) kan skickas på CD/DVD
- det vanligaste är att jag lägger upp bilderna i en egen mapp på min server, mailar en länk till bilderna och så kan kunden ladda hem dom själv

Jag har ingen direkt erfarenhet av bildspel; jag har vid några tillfällen skapat lite snyggare leveranser i form av DVD med bilderna som klickbar websida och ett litet kollage av bilder utskrivna på DVDns framsida, men i mitt fall så är det mest lösa bilder som kunderna köper.
 
ANNONS