Annons

Kamera direkt till laptop

Produkter
(logga in för att koppla)

Danne B

Aktiv medlem
Fick ett prikärt bekymmer idag. Kopplade in ena kameran (EOS 40D) direkt till laptopen för att se bilderna där direkt efter jag tagit dem. Fungerade klockrent några bilder.
Men sen började jag kolla igenom bilderna och då stängdes kameran av, av sig själv som den brukar efter en stund.
När jag sen skulle få igång den igen, var den stendöd. Inte ett liv.. hände nada.

Någon annan som råkat ut för detta?

Vad kan ha hänt? Strömpik genom USB:n? Ovanlig otur eller att den hade gått sönder i alla fall?
Fel USB-sladd, då jag bara tog en i högen som passade..?

Nu vågar jag ju inte koppla in de andra kamerorna på samma sätt i alla fall.. tills man vet vad som hänt.
 

apersson850

Aktiv medlem
Var nog slump. Det ska gå utan problem. Såvida du inte gav den en bra elektrostatisk spik rätt in i USB-porten...

Har du provat att plocka ut båda batterierna och se om den kommer till sans när du sätter in dem igen?
 

Danne B

Aktiv medlem
Var nog slump. Det ska gå utan problem. Såvida du inte gav den en bra elektrostatisk spik rätt in i USB-porten...

Har du provat att plocka ut båda batterierna och se om den kommer till sans när du sätter in dem igen?
Jag har provat att byta batterier och det gör ingen skillnad..

Läste någon annan tråd här på FS sedan och den handlade om en Nikon-ägare som hade råkat ut för något liknande, när han drog ur sladden medans kameran var igång.
Dock så var min sladd i hela tiden..

Inlägg 32-34 i denna tråden..
http://www.fotosidan.se/forum/showthread.php?p=466936
 
Senast ändrad:

Danne B

Aktiv medlem
Har du provat att plocka ut båda batterierna och se om den kommer till sans när du sätter in dem igen?
Tog och läste den meningen igen och kollade efter... :)

Hade faktiskt ingen aning om att det fanns ytterligare ett batteri. En liten släde i batterifacket, med ett platt CR-batteri.. fick jag veta efter en snabb googling.

Tog i alla fall ut det och väntade en stund, innan jag satte tillbaka det. Sen fungerade kameran igen..! :)

Problemet löst.. Tackar för ditt inlägg!!
 
ANNONS