Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Canon 600D 720p 50fps inställningar.

Produkter
(logga in för att koppla)

Mats Hogan

Ny medlem
Hej.

Då jag filmar i 1080p får jag alltid en klar fin bild, då jag filmar i 720p blir bilden däremot väldigt grynig och med skarpa konturer som gör att det ser pixligt ut. Jag använder samma färgprofil (skärpa -3, kontrast -3, saturation -1) och höjer slutartiden till 1/100, försöker att ha så låg ISO som möjligt, runt 100-400.
Har provat med flera alternativ men ändå blir bilden betydligt sämre än vad man kan se på t.ex You Tube med samma inställningar. Bor tillägga att jag mest använder mig av kit linsen och en sigma 8-16 mm vidvinkellins, det blir samma risiga resultat med båda. Vill helst filma i 720p@50fps eftersom det ger bättre flöde och lämpar sig till slow motion.

Vore tacksam om ni som filmar med Canon 550D eller 600D vill dela med er av eran erfarenhet och inställningar då ni filmar i 720p.
 
ANNONS