Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Konica Autoreflex TC

Produkter
(logga in för att koppla)

auuum

Ny medlem
Hej!

Är det någon som vet om objektiven som användes till analoga Konica Autoreflex TC fungerar till någon av dagens digitala systemkameror?
 

Olle

Aktiv medlem
Inte direkt, men det lär gå att modifiera dom så att de kan användas till kameror för 3/4-systemet. I någon tråd här på Fotosidan finns en länk till en sida som visar hur man gör.
Om det sen är värt besväret är en annan sak.

Sen finns det ju numera adaptrar till de flesta sorters objektiv för de nya spegellösa systemkamerorna, Panasonic och Olympus m3/4, Samsung NX och Sony NEX. Om du söker på e-bay kanske du hittar passande adaptrar.

Olle
 

KGS

Aktiv medlem
Wow, o jag som sålde bort de flesta av mina för nästan ingenting. Har en TC med 40/1,8 kvar någonstans.
 

auuum

Ny medlem
Okej, tack för era svar. Jag kan inte så mycket om kameror, det är min morfar som har gamla objektiv och han vill kunna använda dem utan att behöva använda en analog kamera. En NEX-5 då kanske, jag får traska in i närmsta fotoaffär och fråga! :)
 
ANNONS