Annons

Hasselblad Service David Knapman

Produkter
(logga in för att koppla)

Fotografica

Aktiv medlem
I ett tidigare inlägg här på Retrokamera ställdes frågan om Pro Camera Service i Landvetter hade upphört.
Fick idag ett telefonsamtal från David som berättade att han nu är tillbaka i verkstaden vilket var ett glädjande besked för oss gamla Hasselbladsentusiaster. Med stor sannolikhet kommer David att deltaga den 4 September 2011 på Fotografica-samlarmarknaden i Olofström. www.museikameror.olofstrom.net
Nils-Harald Ottosson
 

vifra

Aktiv medlem
I ett tidigare inlägg här på Retrokamera ställdes frågan om Pro Camera Service i Landvetter hade upphört.
Fick idag ett telefonsamtal från David som berättade att han nu är tillbaka i verkstaden vilket var ett glädjande besked för oss gamla Hasselbladsentusiaster. Med stor sannolikhet kommer David att deltaga den 4 September 2011 på Fotografica-samlarmarknaden i Olofström. www.museikameror.olofstrom.net
Nils-Harald Ottosson
Härligt att höra.
Även om jag knutit en ny kontakt i Stockholm för Hasselbladservice under hans bortavaro.
 

Olof B

Aktiv medlem
Ja, jätte bra!

Men det skulle nog också behöva komma någon yngre kull med, inte bara hasselbladsreparatörer utan sånna som kan "vanliga" manuella kameror och objektiv.

Sedan kan vi börja ta i tu med reservdelsfrågan också....


Men som sagt roligt och bra att David är tillbaka, det är inte bara i Sverige som han har varit saknad.


Olof
 

cfenell

Medlem
Service av 500 C/M

Jag letar också efter någon som kan gå igenom min 500 C/M. Tyvärr ramlade den i marken för en dryg vecka sedan så illa att mekaniken i kamerahuset slutade fungera.
Det fanns en gång ett företag i Skarpnäck som både hade reservdelar och kunde mäta slutartider - vill minnas att det var Profoto. Vet någon vart den verksamheten har tagit vägen?
 

shonokij

Aktiv medlem
Även jag undrar vad det finns för kontakt av Hasselblad service i Stockholm.

Har en gammal (Nåja, 15 år i alla fall) 203FE med ett gäng objektiv som skulle behöva lite CLA och TLC...
 

shonokij

Aktiv medlem
Det slutade med att jag lämnade in min hos Goecker på söder, och de skickade den till Hasselblad i Göteborg.

Hört de inte ska vara snabbast i världen.
Har väntat i 3 veckor nu och inte ett pip - Så det verkar stämma...

Börjar få grym abstinens.
 

Fotografica

Aktiv medlem
Förkortningar ?

Även jag undrar vad det finns för kontakt av Hasselblad service i Stockholm.

Har en gammal (Nåja, 15 år i alla fall) 203FE med ett gäng objektiv som skulle behöva lite CLA och TLC...
Förlåt en gamling som inte riktigt har koll på dagens förkortningar, men skulle gärna vilja veta vad CLA och TLC betyder. Kan man tänka sig få svar ASAP? (Det vet jag vad det betyder: As soon as possible)
 
ANNONS